MOBILE VERSION

Affixy dzielą się na przedrostki (prefixy) i przyrostki (suffixy). Tworzą one nazwę magicznego przedmiotu i decydują o jego właściwościach, np. "Królewski Miecz Pędu" gdzie "Królewski" i "Pędu" to odpowiednio prefix i suffix a "Miecz" to nazwa przedmiotu. Przedmiot który w nazwie posiada prefix / suffix otrzymuje dodatkowe magiczne właściwości. I tak np. prefix "Królewski" dodaje Skuteczność ataku i obrażenia a suffix "Pędu" daje najszybszy atak.

OPIS SKRÓTÓW
A Zbroje i Hełmy t Laski, lecz tylko w Hellfire
S Tarcze B Łuki
W Bronie => Topory, Pałki i Miecze J Biżuteria
T Laski

PRZEDROSTKI
(Prefixy)

+ MANA
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Hieni -25 - -11 ---T-J 4
Żabi -10 - -1 ---T-J 1
Pajęczy 10 - 15 ---T-J 1
Kruczy 15 - 20 ---T-J 5
Wężowy 21 - 30 ---T-J 9
Żmijowy 30 - 40 ---T-J 15
Dragoński 41 - 50 ---T-J 21
Smoczy 51 - 60 ---T-J 27
Gadzia1 61 - 80 ---t-- 35
Hydrza1 81 - 100 ---t-- 60

1Występuje tylko w Hellfire

+% KLASA ZBROI
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Wrażliwa -100 - -51 AS---- 3
Zardzewiała -50 - -25 AS---- 1
Świetna 20 - 30 AS---- 1
Krzepka 31 - 40 AS---- 3
Wielka 41 - 55 AS---- 6
Dzielna 56 - 70 AS---- 10
Wspaniała 71 - 90 AS---- 14
Błogosławiona 91 - 110 AS---- 19
Uświęcona 111 - 130 AS---- 24
Groźna 131 - 150 AS---- 28
Święta 151 - 170 AS---- 35
Boska 171 - 200 AS---- 60
+% SKUTECZNOŚĆ ATAKU
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Cynowy -10 - -6 --W-BJ 3
Mosiężny -5 - -1 --W-BJ 1
Brązowy 1 - 5 --W-BJ 1
Żelazny 6 - 10 --W-BJ 4
Stalowy 11 - 15 --W-BJ 6
Srebrny 16 - 20 --W-BJ 9
Złoty 21 - 30 --W-BJ 12
Platynowy 31 - 40 --W-B- 16
Mitrilowy 41 - 60 --W-B- 20
Meteorytowy 61 - 80 --W-B- 23
Dziwaczny 81 - 100 --W-B- 35
Dziwny 101 - 150 --W-B- 60
+% SKUTECZNOŚĆ ATAKU, +% OBRAŻENIA
Prefix To Hit Damage Występowanie qlvl
Niezdarny -10 - -6 -75 - -50 --WTB- 5
Tępy -5 - -1 -45 - -25 --WTB- 1
Ostry1 1 - 5 20 - 35 --WTB- 1
Świetny 6 - 10 36 - 50 --WTB- 6
Wojowniczy 11 - 15 51 - 65 --WTB- 10
Giermkowski 16 - 20 66 - 80 --WT-- 15
Pański 21 - 30 81 - 95 --WT-- 19
Rycerski 31 - 40 96 - 110 --WT-- 23
Mistrzowski 41 - 50 111 - 125 --WT-- 28
Czempioński 51 - 75 126 - 150 --WT-- 40
Królewski 76 - 100 151 - 175 --WT-- 28
Lustrzany2 21 - 30 81 - 95 --Wt-- 11

1W mieście nie można kupić przedmiotów z tym prefixem, gdyż gra traktuje go jako przeklęty przedmiot.
2Występuje tylko w Hellfire. Posiada 10% szansę podwojenia uderzenia potwora - oprócz Diablo i potworów unikalnych (bossów).

+% Obrażenia
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Zbędny -100 --WtB- 5
Pogięty -75 - -50 --WtB- 3
Słaby -45 - -25 --WtB- 1
Wyszczerbiony 20 - 35 --WtB- 4
Morderczy 36 - 50 --WtB- 6
Ciężki 51 - 65 --WtB- 9
Złośliwy 66 - 80 --WtB- 12
Okrutny 81 - 95 --WtB- 16
Ogromny 96 - 110 --WtB- 20
Dziki 111 - 125 --W-B- 23
Okropny 126 - 150 --W-B- 35
Bezlitosny 151 - 175 --W-B- 60
Zgnicia1,2 150 - 250 --WtB- 1
Krystaliczny1,3 200 - 280 --W--- 5

1Występuje tylko w Hellfire.
2Bonus zmniejsza się o 5% po każdym trafieniu, kiedy osiągnie 100% - broń zostaje zniszczona (znika).
3Posiada również od -30 do -70% zmniejszoną wytrzymałość.

+% Odporność na Magie1
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Biały 10 - 20 ASWTBJ 4
Perlany 21 - 30 ASWTBJ 10
Kościany 31 - 40 ASWTBJ 16
Kryształowy 41 - 50 ASWTBJ 20
Diamentowy 51 - 60 ASWTBJ 26

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+% Odporność na Ogień1
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Czerwony 10 - 20 ASWTBJ 4
Szkarłatny 21 - 30 ASWTBJ 10
Szkarłatny 31 - 40 ASWTBJ 16
Granatowy 41 - 50 ASWTBJ 20
Rubinowy 51 - 60 ASWTBJ 26

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+% Odporność na Błyskawice1
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Błękitny 10 - 20 ASWTBJ 4
Lazurowy 21 - 30 ASWTBJ 10
Lapisowy 31 - 40 ASWTBJ 16
Kobaltowy 41 - 50 ASWTBJ 20
Szafirowy 51 - 60 ASWTBJ 26

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+% Odporność na Wszystko1
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Topazowy 10 - 15 ASWTBJ 8
Bursztynowy 16 - 20 ASWTBJ 12
Nefrytowy 21 - 30 ASWTBJ 18
Obsydianowy 31 - 40 ASWTBJ 24
Szmaragdowy 41 - 50 -SWTB- 31

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+ Poziom Czaru
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Anielska 1 ---T-- 15
Archanielska 2 ---T-- 25
x Ładunki
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Obfita 2 ---T-- 4
Hojna 3 ---T-- 9
+ Obrażenia od Błyskawic
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Błyskawicowy 2 - 20 --WT-- 18
+ Obrażenia od Ognia
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Płomienny 1 - 10 --WT-- 7
Inne
Prefix Wartość Występowanie qlvl
Błazenski1,2,3,4 każde machnięcie x 0-6 obrażeń5 --W--- 7

1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3Dostępne tylko w Hellfire.
4Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie tylko do obrażeń broni.
5Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość średnia to x 2. Nie działa na Diablo lub bossów.

PRZYROSTKI
(Suffixy)

+ Siła
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Kruchości -10 - -6 ASW-BJ 3
Osłabienia -5 - -1 ASWtBJ 1
Siły 1 - 5 ASWtBJ 1
Mocy 6 - 10 ASW-BJ 5
Potęgi 11 - 15 ASW-BJ 11
Giganta 16 - 20 A-W-BJ 17
Tytana 21 - 30 ---W--J 23
+ Magia
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Głupca -10 - -6 ASWTBJ 3
Dysleksji -5 - -1 ASWTBJ 1
Magii 1 - 5 ASWTBJ 1
Umysłu 6 - 10 ASWTBJ 5
Błyskotliwości 11 - 15 ASWTBJ 11
Czarodziejstwa 16 - 20 A-WTBJ 17
Czarnoksiestwa 21 - 30 -----T-J 23
+ Zręczność
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Paraliżu -10 - -6 ASW-BJ 3
Atrofii -5 - -1 ASWtBJ 1
Zręczności 1 - 5 ASWtBJ 1
Umiejętności 6 - 10 ASW-BJ 5
Celności 11 - 15 ASW-BJ 11
Precyzji 16 - 20 A-W-BJ 17
Perfekcji 21 - 30 ------BJ 23
+Żywotność
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Choroby -10 - -6 ASW-BJ 3
Zarazy -5 - -1 ASWtBJ 1
Żywotności 1 - 5 ASWtBJ 1
Ochoty 6 - 10 ASW-BJ 5
Tężyzny 11 - 15 ASW-BJ 11
Wigoru 16 - 20 A-W-BJ 17
Życia 21 - 30 --------J 23
+ Do Wszystkich Atrybutów
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Kłopotu -10 - -6 ASWtBJ 12
Czeluści -5 - -1 ASWtBJ 5
Nieba 1 - 3 ASWtBJ 5
Księżyca 4 - 7 ASWtBJ 11
Gwiazd 8 - 11 A-W-BJ 17
Niebios 12 - 15 ---W-BJ 25
Zodiaka 16 - 20 --------J 30


+ Życie
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Sępa -25 - -11 AS---J 4
Szakala -10 - -1 AS---J 1
Lisa 10 - 15 AS---J 1
Jaguara 16 - 20 AS---J 5
Orła 21 - 30 AS---J 9
Wilka 30 - 40 AS---J 15
Tygrysa 41 - 50 AS---J 21
Lwa 51 - 60 A----J 27
Mamuta 61 - 80 A----- 35
Wieloryba 81 - 100 A----- 60
+ Obrażenia
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Jakości 1 - 2 --WtB- 2
Zranień 3 - 5 --WtB- 7
Mordu 6 - 8 --W--- 15
Posoki 9 - 12 --W--- 25
Masakry 13 - 16 --W--- 35
Rzezi 17 - 20 --W--- 60
- Otrzymywane Obrażenia1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Bólu +4 - +2 AS---J 4
Łez 1 AS---J 2
Zdrowia 1 AS---J 2
Ochrony 2 AS---- 6
Absorpcji 3 AS---- 12
Wygięcia 4 A----- 20
Osmozy 5 - 6 A----- 50

1Działa na wszystkie rodzaje obrażeń, nawet na obrażenia od czarów, lecz nie działa przeciwko innym graczom. Obrażenia nigdy nie będą zmniejszone poniżej 1.

+ Obrażenia od Ognia1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Płomienia 1 - 3 -------B- 1
Ognia 1 - 6 -------B- 11
Spalania 1 - 16 -------B- 35
Plomienny2 1 - 10 --WT-- 7

1Jest kilka błędów w grze związanych ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń).
2Prefiks

+ Obrażenia od Błyskawic1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Porażenia 1 - 6 -------B- 13
Błyskawicy 1 - 10 -------B- 21
Gromu 1 - 20 -------B- 60
Blyskawicowy2 2 - 20 --WT-- 18

1Jest kilka błędów w grze związanych ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń).
2Prefiks

% Wykradanie Życia1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Pijawki 3 --W--- 8
Krwi 5 --W--- 19

1Ilość bazuje na zadanych obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością wykradania życia, wartość wysysania życia nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem "krwi" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "pijawki"). Wyjątkiem jest "Korona Nieumarłych", która kumuluje się z oboma przedmiotami "krwi" i "pijawki" z czego otrzymamy - dla 3% to 15,5% lub 5% to 17,5% kradzieży życia. Przedmioty; Hełm Duchów, Sokoli Cień oraz Pożeracz Duszy są traktowane jako przedmioty z affixem "krwi". Affixy "pijawki" oraz "krwi" nie działają przeciwko innym graczom.

% Wykradanie Many1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Nietoperza 3 --W--- 8
Wampira 5 --W--- 19

1Ilość bazuje na zadanych obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością kradzieży many, wartość wysysania many nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem "wampira" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "nietoperza"). Przedmiot Pożeracz Duszy jest traktowany jako przedmiot z affixem "wampira". Affixy "nietoperza" oraz "wampira" nie działają przeciwko innym graczom.

Obrażenia / Przenikanie Zbroi1
Suffix Wartość2 Wartość3 Występowanie qlvl
Przeszycia 2 - 6 25%3 --W-B- 1
Przebijania 4 - 12 50%3 --W-B- 9
Bicia 8 - 24 75%3 --W--- 17

1W Diablo, ten suffix obniża klasę pancerza celu o pewną losową liczbę pokazaną w tabeli. W Hellfire obniżają klasę pancerza celu o pewien % pokazany w tabeli. Nie działa przeciwko graczom. Dokładna wartość (w Diablo) jest zależna od czasu stworzenia przedmiotu oraz specjalnego To Hit nigdy nie pokazanego w charakterystyce postaci.
2W Diablo.
3W Hellfire.
4Dodaje 12.5 kiedy jest użyte przez Barbarzyńcę (nieoficjalna
postać w Hellfire)

+% Promień Światła1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Ciemności -40 A-W-J 6
Nocy -20 A-W-J 3
Światła 20 A-W-J 4
Blasku 40 A-W-J 8

1Odzdziaływuje również na odległość z której uaktywniają się potwory. Większa wartość oznacza że potwory będą się aktywować z większej odległości. Nie ma żadnego dodatkowego efektu używania powyżej +50% lub niżej niż -80% promienia światła. Ciekawostką jest to, że w katakumbach promień światła zawsze ma zasięg o jedno pole mniej.

+ Mana
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Korupcji -wszystko ASW--- 5
Prędkość Broni1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Gotowości2,3 prędki --WTB- 1
Rychlości3 szybki --WTB- 10
Szybkości szybszy --WT-- 19
Pędu4 najszybszy --WT-- 27

1Bard dostaje bonus tylko od najszybszej broni.
2Nie ma efektu w Diablo
3W Hellfire, powoduje szybsze przemieszczanie się strzał zamiast szybkości wystrzału
4Ma taki sam efekt jak szybkość mimo tego co było napisane w changelogu patcha 1.07.

Odzyskiwanie Równowagi1
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Równowagi1 szybkie A----J 1
Stabilności1 szybsze A----J 10
Harmonii1 najszybsze A----J 20

1Postać dostaje bonus tylko z najszybszego przedmiotu, jako ze wartości się nie sumują.

% Wytrzymałość
Suffix Wartość Występowanie qlvl
Delikatności =1 ASW--- 3
Łamliwości -75 - -26 ASW--- 1
Śmiałości 26 - 75 ASWt-- 1
Kunsztu 51 - 100 ASWt-- 6
Struktury 101 - 200 ASWt-- 12
Ilości 100 -------B- 3
Dostatku 200 -------B- 7
Wieczności Niezniszczalne. ASWt-- 25
Inne
Suffix Efekt Występowanie qlvl
Niedzwiedzia2 odrzuca cel --WTB- 5
Blokowania2 szybki blok -S---- 5
Grabieży1,2,3 pochłania połowę obrażeń od pułapek AS---J 11
Cierni1,2 atakujący otrzymuje obrażenia 1-3 AS---- 1
Zniszczenia1,2,4,5,6 5% szansa na zadanie potrojonych obrażeń --WtB- 1
Blazenski1,2,4,5,7 każde machnięcie x 0-6 obrażeń9 --W--- 7
Ryzyka1,2,4,6,8 x 2 obrażeń dla potwora, x 1
gracza
--WtB- 5

1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3W Hellfire również absorbuje połowę magicznych obrażeń (magia, ogień, błyskawice oraz apokalipsa) i strzał od ataków potworów.
4Dostępne tylko w Hellfire.
5Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie tylko do obrażeń broni
6Nie działa na łukach.
7Prefix
8Powoduje ogólne obrażenia na potworach lecz tylko obrażenia z broni oraz postaci na graczach. Obrażenia są modyfikowane przez jakiekolwiek -obrażenia od wrogów.
9Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość średnia to x 2. Nie działa na Diablo.