Affixy dzielą się na przedrostki (prefixy) i przyrostki (suffixy). Tworzą one nazwę magicznego przedmiotu i decydują o jego właściwościach, np. "Królewski Miecz Pędu" gdzie "Królewski" i "Pędu" to odpowiednio prefix i suffix a "Miecz" to nazwa przedmiotu. Przedmiot który w nazwie posiada prefix / suffix otrzymuje dodatkowe magiczne właściwości. I tak np. prefix "Królewski" dodaje Skuteczność ataku i obrażenia a suffix "Pędu" daje najszybszy atak.
OPIS SKRÓTÓW
| A | Zbroje i Hełmy | t | Laski, lecz tylko w Hellfire |
| S | Tarcze | B | Łuki |
| W | Bronie => Topory, Pałki i Miecze | J | Biżuteria |
| T | Laski | | |
PRZEDROSTKI
(Prefixy)
+ MANA
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Hieni | -25 - -11 | ---T-J | 4 |
| Żabi | -10 - -1 | ---T-J | 1 |
| Pajęczy | 10 - 15 | ---T-J | 1 |
| Kruczy | 15 - 20 | ---T-J | 5 |
| Wężowy | 21 - 30 | ---T-J | 9 |
| Żmijowy | 30 - 40 | ---T-J | 15 |
| Dragoński | 41 - 50 | ---T-J | 21 |
| Smoczy | 51 - 60 | ---T-J | 27 |
| Gadzia1 | 61 - 80 | ---t-- | 35 |
| Hydrza1 | 81 - 100 | ---t-- | 60 |
1Występuje tylko w Hellfire
+% KLASA ZBROI
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Wrażliwa | -100 - -51 | AS---- | 3 |
| Zardzewiała | -50 - -25 | AS---- | 1 |
| Świetna | 20 - 30 | AS---- | 1 |
| Krzepka | 31 - 40 | AS---- | 3 |
| Wielka | 41 - 55 | AS---- | 6 |
| Dzielna | 56 - 70 | AS---- | 10 |
| Wspaniała | 71 - 90 | AS---- | 14 |
| Błogosławiona | 91 - 110 | AS---- | 19 |
| Uświęcona | 111 - 130 | AS---- | 24 |
| Groźna | 131 - 150 | AS---- | 28 |
| Święta | 151 - 170 | AS---- | 35 |
| Boska | 171 - 200 | AS---- | 60 |
+% SKUTECZNOŚĆ ATAKU
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Cynowy | -10 - -6 | --W-BJ | 3 |
| Mosiężny | -5 - -1 | --W-BJ | 1 |
| Brązowy | 1 - 5 | --W-BJ | 1 |
| Żelazny | 6 - 10 | --W-BJ | 4 |
| Stalowy | 11 - 15 | --W-BJ | 6 |
| Srebrny | 16 - 20 | --W-BJ | 9 |
| Złoty | 21 - 30 | --W-BJ | 12 |
| Platynowy | 31 - 40 | --W-B- | 16 |
| Mitrilowy | 41 - 60 | --W-B- | 20 |
| Meteorytowy | 61 - 80 | --W-B- | 23 |
| Dziwaczny | 81 - 100 | --W-B- | 35 |
| Dziwny | 101 - 150 | --W-B- | 60 |
+% SKUTECZNOŚĆ ATAKU, +% OBRAŻENIA
| Prefix | To Hit | Damage | Występowanie | qlvl |
| Niezdarny | -10 - -6 | -75 - -50 | --WTB- | 5 |
| Tępy | -5 - -1 | -45 - -25 | --WTB- | 1 |
| Ostry1 | 1 - 5 | 20 - 35 | --WTB- | 1 |
| Świetny | 6 - 10 | 36 - 50 | --WTB- | 6 |
| Wojowniczy | 11 - 15 | 51 - 65 | --WTB- | 10 |
| Giermkowski | 16 - 20 | 66 - 80 | --WT-- | 15 |
| Pański | 21 - 30 | 81 - 95 | --WT-- | 19 |
| Rycerski | 31 - 40 | 96 - 110 | --WT-- | 23 |
| Mistrzowski | 41 - 50 | 111 - 125 | --WT-- | 28 |
| Czempioński | 51 - 75 | 126 - 150 | --WT-- | 40 |
| Królewski | 76 - 100 | 151 - 175 | --WT-- | 28 |
| Lustrzany2 | 21 - 30 | 81 - 95 | --Wt-- | 11 |
1W mieście nie można kupić przedmiotów z tym prefixem, gdyż gra traktuje go jako przeklęty przedmiot.
2Występuje tylko w Hellfire. Posiada 10% szansę podwojenia uderzenia potwora - oprócz Diablo i potworów unikalnych (bossów).
+% Obrażenia
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Zbędny | -100 | --WtB- | 5 |
| Pogięty | -75 - -50 | --WtB- | 3 |
| Słaby | -45 - -25 | --WtB- | 1 |
| Wyszczerbiony | 20 - 35 | --WtB- | 4 |
| Morderczy | 36 - 50 | --WtB- | 6 |
| Ciężki | 51 - 65 | --WtB- | 9 |
| Złośliwy | 66 - 80 | --WtB- | 12 |
| Okrutny | 81 - 95 | --WtB- | 16 |
| Ogromny | 96 - 110 | --WtB- | 20 |
| Dziki | 111 - 125 | --W-B- | 23 |
| Okropny | 126 - 150 | --W-B- | 35 |
| Bezlitosny | 151 - 175 | --W-B- | 60 |
| Zgnicia1,2 | 150 - 250 | --WtB- | 1 |
| Krystaliczny1,3 | 200 - 280 | --W--- | 5 |
1Występuje tylko w Hellfire.
2Bonus zmniejsza się o 5% po każdym trafieniu, kiedy osiągnie 100% - broń zostaje zniszczona (znika).
3Posiada również od -30 do -70% zmniejszoną wytrzymałość.
+% Odporność na Magie1
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Biały | 10 - 20 | ASWTBJ | 4 |
| Perlany | 21 - 30 | ASWTBJ | 10 |
| Kościany | 31 - 40 | ASWTBJ | 16 |
| Kryształowy | 41 - 50 | ASWTBJ | 20 |
| Diamentowy | 51 - 60 | ASWTBJ | 26 |
1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.
+% Odporność na Ogień1
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Czerwony | 10 - 20 | ASWTBJ | 4 |
| Szkarłatny | 21 - 30 | ASWTBJ | 10 |
| Szkarłatny | 31 - 40 | ASWTBJ | 16 |
| Granatowy | 41 - 50 | ASWTBJ | 20 |
| Rubinowy | 51 - 60 | ASWTBJ | 26 |
1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.
+% Odporność na Błyskawice1
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Błękitny | 10 - 20 | ASWTBJ | 4 |
| Lazurowy | 21 - 30 | ASWTBJ | 10 |
| Lapisowy | 31 - 40 | ASWTBJ | 16 |
| Kobaltowy | 41 - 50 | ASWTBJ | 20 |
| Szafirowy | 51 - 60 | ASWTBJ | 26 |
1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.
+% Odporność na Wszystko1
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Topazowy | 10 - 15 | ASWTBJ | 8 |
| Bursztynowy | 16 - 20 | ASWTBJ | 12 |
| Nefrytowy | 21 - 30 | ASWTBJ | 18 |
| Obsydianowy | 31 - 40 | ASWTBJ | 24 |
| Szmaragdowy | 41 - 50 | -SWTB- | 31 |
1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.
+ Poziom Czaru
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Anielska | 1 | ---T-- | 15 |
| Archanielska | 2 | ---T-- | 25 |
x Ładunki
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Obfita | 2 | ---T-- | 4 |
| Hojna | 3 | ---T-- | 9 |
+ Obrażenia od Błyskawic
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Błyskawicowy | 2 - 20 | --WT-- | 18 |
+ Obrażenia od Ognia
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Płomienny | 1 - 10 | --WT-- | 7 |
Inne
| Prefix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Błazenski1,2,3,4 | każde machnięcie x 0-6 obrażeń5 | --W--- | 7 |
1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3Dostępne tylko w Hellfire.
4Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie tylko do obrażeń broni.
5Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość średnia to x 2. Nie działa na Diablo lub bossów.
PRZYROSTKI
(Suffixy)
+ Siła
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Kruchości | -10 - -6 | ASW-BJ | 3 |
| Osłabienia | -5 - -1 | ASWtBJ | 1 |
| Siły | 1 - 5 | ASWtBJ | 1 |
| Mocy | 6 - 10 | ASW-BJ | 5 |
| Potęgi | 11 - 15 | ASW-BJ | 11 |
| Giganta | 16 - 20 | A-W-BJ | 17 |
| Tytana | 21 - 30 | ---W--J | 23 |
+ Magia
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Głupca | -10 - -6 | ASWTBJ | 3 |
| Dysleksji | -5 - -1 | ASWTBJ | 1 |
| Magii | 1 - 5 | ASWTBJ | 1 |
| Umysłu | 6 - 10 | ASWTBJ | 5 |
| Błyskotliwości | 11 - 15 | ASWTBJ | 11 |
| Czarodziejstwa | 16 - 20 | A-WTBJ | 17 |
| Czarnoksiestwa | 21 - 30 | -----T-J | 23 |
+ Zręczność
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Paraliżu | -10 - -6 | ASW-BJ | 3 |
| Atrofii | -5 - -1 | ASWtBJ | 1 |
| Zręczności | 1 - 5 | ASWtBJ | 1 |
| Umiejętności | 6 - 10 | ASW-BJ | 5 |
| Celności | 11 - 15 | ASW-BJ | 11 |
| Precyzji | 16 - 20 | A-W-BJ | 17 |
| Perfekcji | 21 - 30 | ------BJ | 23 |
+Żywotność
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Choroby | -10 - -6 | ASW-BJ | 3 |
| Zarazy | -5 - -1 | ASWtBJ | 1 |
| Żywotności | 1 - 5 | ASWtBJ | 1 |
| Ochoty | 6 - 10 | ASW-BJ | 5 |
| Tężyzny | 11 - 15 | ASW-BJ | 11 |
| Wigoru | 16 - 20 | A-W-BJ | 17 |
| Życia | 21 - 30 | --------J | 23 |
+ Do Wszystkich Atrybutów
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Kłopotu | -10 - -6 | ASWtBJ | 12 |
| Czeluści | -5 - -1 | ASWtBJ | 5 |
| Nieba | 1 - 3 | ASWtBJ | 5 |
| Księżyca | 4 - 7 | ASWtBJ | 11 |
| Gwiazd | 8 - 11 | A-W-BJ | 17 |
| Niebios | 12 - 15 | ---W-BJ | 25 |
| Zodiaka | 16 - 20 | --------J | 30 |
+ Życie
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Sępa | -25 - -11 | AS---J | 4 |
| Szakala | -10 - -1 | AS---J | 1 |
| Lisa | 10 - 15 | AS---J | 1 |
| Jaguara | 16 - 20 | AS---J | 5 |
| Orła | 21 - 30 | AS---J | 9 |
| Wilka | 30 - 40 | AS---J | 15 |
| Tygrysa | 41 - 50 | AS---J | 21 |
| Lwa | 51 - 60 | A----J | 27 |
| Mamuta | 61 - 80 | A----- | 35 |
| Wieloryba | 81 - 100 | A----- | 60 |
+ Obrażenia
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Jakości | 1 - 2 | --WtB- | 2 |
| Zranień | 3 - 5 | --WtB- | 7 |
| Mordu | 6 - 8 | --W--- | 15 |
| Posoki | 9 - 12 | --W--- | 25 |
| Masakry | 13 - 16 | --W--- | 35 |
| Rzezi | 17 - 20 | --W--- | 60 |
- Otrzymywane Obrażenia1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Bólu | +4 - +2 | AS---J | 4 |
| Łez | 1 | AS---J | 2 |
| Zdrowia | 1 | AS---J | 2 |
| Ochrony | 2 | AS---- | 6 |
| Absorpcji | 3 | AS---- | 12 |
| Wygięcia | 4 | A----- | 20 |
| Osmozy | 5 - 6 | A----- | 50 |
1Działa na wszystkie rodzaje obrażeń, nawet na obrażenia od czarów, lecz nie działa przeciwko innym graczom. Obrażenia nigdy nie będą zmniejszone poniżej 1.
+ Obrażenia od Ognia1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Płomienia | 1 - 3 | -------B- | 1 |
| Ognia | 1 - 6 | -------B- | 11 |
| Spalania | 1 - 16 | -------B- | 35 |
| Plomienny2 | 1 - 10 | --WT-- | 7 |
1Jest kilka błędów w grze związanych ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń).
2Prefiks
+ Obrażenia od Błyskawic1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Porażenia | 1 - 6 | -------B- | 13 |
| Błyskawicy | 1 - 10 | -------B- | 21 |
| Gromu | 1 - 20 | -------B- | 60 |
| Blyskawicowy2 | 2 - 20 | --WT-- | 18 |
1Jest kilka błędów w grze związanych ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń).
2Prefiks
% Wykradanie Życia1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Pijawki | 3 | --W--- | 8 |
| Krwi | 5 | --W--- | 19 |
1Ilość bazuje na zadanych obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością wykradania życia, wartość wysysania życia nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem "krwi" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "pijawki"). Wyjątkiem jest "Korona Nieumarłych", która kumuluje się z oboma przedmiotami "krwi" i "pijawki" z czego otrzymamy - dla 3% to 15,5% lub 5% to 17,5% kradzieży życia. Przedmioty; Hełm Duchów, Sokoli Cień oraz Pożeracz Duszy są traktowane jako przedmioty z affixem "krwi". Affixy "pijawki" oraz "krwi" nie działają przeciwko innym graczom.
% Wykradanie Many1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Nietoperza | 3 | --W--- | 8 |
| Wampira | 5 | --W--- | 19 |
1Ilość bazuje na zadanych obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością kradzieży many, wartość wysysania many nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem "wampira" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "nietoperza"). Przedmiot Pożeracz Duszy jest traktowany jako przedmiot z affixem "wampira". Affixy "nietoperza" oraz "wampira" nie działają przeciwko innym graczom.
Obrażenia / Przenikanie Zbroi1
| Suffix | Wartość2 | Wartość3 | Występowanie | qlvl |
| Przeszycia | 2 - 6 | 25%3 | --W-B- | 1 |
| Przebijania | 4 - 12 | 50%3 | --W-B- | 9 |
| Bicia | 8 - 24 | 75%3 | --W--- | 17 |
1W Diablo, ten suffix obniża klasę pancerza celu o pewną losową liczbę pokazaną w tabeli. W Hellfire obniżają klasę pancerza celu o pewien % pokazany w tabeli. Nie działa przeciwko graczom. Dokładna wartość (w Diablo) jest zależna od czasu stworzenia przedmiotu oraz specjalnego To Hit nigdy nie pokazanego w charakterystyce postaci.
2W Diablo.
3W Hellfire.
4Dodaje 12.5 kiedy jest użyte przez Barbarzyńcę (nieoficjalna
postać w Hellfire)
+% Promień Światła1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Ciemności | -40 | A-W-J | 6 |
| Nocy | -20 | A-W-J | 3 |
| Światła | 20 | A-W-J | 4 |
| Blasku | 40 | A-W-J | 8 |
1Odzdziaływuje również na odległość z której uaktywniają się potwory. Większa wartość oznacza że potwory będą się aktywować z większej odległości. Nie ma żadnego dodatkowego efektu używania powyżej +50% lub niżej niż -80% promienia światła. Ciekawostką jest to, że w katakumbach promień światła zawsze ma zasięg o jedno pole mniej.
+ Mana
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Korupcji | -wszystko | ASW--- | 5 |
Prędkość Broni1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Gotowości2,3 | prędki | --WTB- | 1 |
| Rychlości3 | szybki | --WTB- | 10 |
| Szybkości | szybszy | --WT-- | 19 |
| Pędu4 | najszybszy | --WT-- | 27 |
1Bard dostaje bonus tylko od najszybszej broni.
2Nie ma efektu w Diablo
3W Hellfire, powoduje szybsze przemieszczanie się strzał zamiast szybkości wystrzału
4Ma taki sam efekt jak szybkość mimo tego co było napisane w changelogu patcha 1.07.
Odzyskiwanie Równowagi1
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Równowagi1 | szybkie | A----J | 1 |
| Stabilności1 | szybsze | A----J | 10 |
| Harmonii1 | najszybsze | A----J | 20 |
1Postać dostaje bonus tylko z najszybszego przedmiotu, jako ze wartości się nie sumują.
% Wytrzymałość
| Suffix | Wartość | Występowanie | qlvl |
| Delikatności | =1 | ASW--- | 3 |
| Łamliwości | -75 - -26 | ASW--- | 1 |
| Śmiałości | 26 - 75 | ASWt-- | 1 |
| Kunsztu | 51 - 100 | ASWt-- | 6 |
| Struktury | 101 - 200 | ASWt-- | 12 |
| Ilości | 100 | -------B- | 3 |
| Dostatku | 200 | -------B- | 7 |
| Wieczności | Niezniszczalne. | ASWt-- | 25 |
Inne
| Suffix | Efekt | Występowanie | qlvl |
| Niedzwiedzia2 | odrzuca cel | --WTB- | 5 |
| Blokowania2 | szybki blok | -S---- | 5 |
| Grabieży1,2,3 | pochłania połowę obrażeń od pułapek | AS---J | 11 |
| Cierni1,2 | atakujący otrzymuje obrażenia 1-3 | AS---- | 1 |
| Zniszczenia1,2,4,5,6 | 5% szansa na zadanie potrojonych obrażeń | --WtB- | 1 |
| Blazenski1,2,4,5,7 | każde machnięcie x 0-6 obrażeń9 | --W--- | 7 |
| Ryzyka1,2,4,6,8 | x 2 obrażeń dla potwora, x 1 gracza | --WtB- | 5 |
1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3W Hellfire również absorbuje połowę magicznych obrażeń (magia, ogień, błyskawice oraz apokalipsa) i strzał od ataków potworów.
4Dostępne tylko w Hellfire.
5Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie tylko do obrażeń broni
6Nie działa na łukach.
7Prefix
8Powoduje ogólne obrażenia na potworach lecz tylko obrażenia z broni oraz postaci na graczach. Obrażenia są modyfikowane przez jakiekolwiek -obrażenia od wrogów.
9Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość średnia to x 2. Nie działa na Diablo.