Affixy dzielą się na przedrostki (prefixy) i przyrostki (suffixy). Tworzą one nazwę magicznego przedmiotu i decydują o jego właściwościach, np. "Królewski Miecz Pędu" gdzie "Królewski" i "Pędu" to odpowiednio prefix i suffix a "Miecz" to nazwa przedmiotu. Przedmiot który w nazwie posiada prefix / suffix otrzymuje dodatkowe magiczne właściwości. I tak np. prefix "Królewski" dodaje Skuteczność ataku i obrażenia a suffix "Pędu" daje najszybszy atak.

OPIS SKRÓTÓW
AZbroje i HełmytLaski, lecz tylko w Hellfire
STarczeBŁuki
WBronie => Topory, Pałki i MieczeJBiżuteria
TLaski

PRZEDROSTKI
(Prefixy)

+ MANA
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Hieni-25 - -11---T-J4
Żabi-10 - -1---T-J1
Pajęczy10 - 15---T-J1
Kruczy15 - 20---T-J5
Wężowy21 - 30---T-J9
Żmijowy30 - 40---T-J15
Dragoński41 - 50---T-J21
Smoczy51 - 60---T-J27
Gadzia161 - 80---t--35
Hydrza181 - 100---t--60

1Występuje tylko w Hellfire

+% KLASA ZBROI
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Wrażliwa-100 - -51AS----3
Zardzewiała-50 - -25AS----1
Świetna20 - 30AS----1
Krzepka31 - 40AS----3
Wielka41 - 55AS----6
Dzielna56 - 70AS----10
Wspaniała71 - 90AS----14
Błogosławiona91 - 110AS----19
Uświęcona111 - 130AS----24
Groźna131 - 150AS----28
Święta151 - 170AS----35
Boska171 - 200AS----60
+% SKUTECZNOŚĆ ATAKU
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Cynowy-10 - -6--W-BJ3
Mosiężny-5 - -1--W-BJ1
Brązowy1 - 5--W-BJ1
Żelazny6 - 10--W-BJ4
Stalowy11 - 15--W-BJ6
Srebrny16 - 20--W-BJ9
Złoty21 - 30--W-BJ12
Platynowy31 - 40--W-B-16
Mitrilowy41 - 60--W-B-20
Meteorytowy61 - 80--W-B-23
Dziwaczny81 - 100--W-B-35
Dziwny101 - 150--W-B-60
+% SKUTECZNOŚĆ ATAKU, +% OBRAŻENIA
PrefixTo HitDamageWystępowanieqlvl
Niezdarny-10 - -6-75 - -50--WTB-5
Tępy-5 - -1-45 - -25--WTB-1
Ostry11 - 520 - 35--WTB-1
Świetny6 - 1036 - 50--WTB-6
Wojowniczy11 - 1551 - 65--WTB-10
Giermkowski16 - 2066 - 80--WT--15
Pański21 - 3081 - 95--WT--19
Rycerski31 - 4096 - 110--WT--23
Mistrzowski41 - 50111 - 125--WT--28
Czempioński51 - 75126 - 150--WT--40
Królewski76 - 100151 - 175--WT--28
Lustrzany2 21 - 3081 - 95--Wt--11

1W mieście nie można kupić przedmiotów z tym prefixem, gdyż gra traktuje go jako przeklęty przedmiot.
2Występuje tylko w Hellfire. Posiada 10% szansę podwojenia uderzenia potwora - oprócz Diablo i potworów unikalnych (bossów).

+% Obrażenia
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Zbędny-100--WtB-5
Pogięty-75 - -50--WtB-3
Słaby-45 - -25--WtB-1
Wyszczerbiony20 - 35--WtB-4
Morderczy36 - 50--WtB-6
Ciężki51 - 65--WtB-9
Złośliwy66 - 80--WtB-12
Okrutny81 - 95--WtB-16
Ogromny96 - 110--WtB-20
Dziki111 - 125--W-B-23
Okropny126 - 150--W-B-35
Bezlitosny151 - 175--W-B-60
Zgnicia1,2150 - 250--WtB-1
Krystaliczny1,3200 - 280--W---5

1Występuje tylko w Hellfire.
2Bonus zmniejsza się o 5% po każdym trafieniu, kiedy osiągnie 100% - broń zostaje zniszczona (znika).
3Posiada również od -30 do -70% zmniejszoną wytrzymałość.

+% Odporność na Magie1
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Biały10 - 20ASWTBJ4
Perlany21 - 30ASWTBJ10
Kościany31 - 40ASWTBJ16
Kryształowy41 - 50ASWTBJ20
Diamentowy51 - 60ASWTBJ26

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+% Odporność na Ogień1
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Czerwony10 - 20ASWTBJ4
Szkarłatny21 - 30ASWTBJ10
Szkarłatny31 - 40ASWTBJ16
Granatowy41 - 50ASWTBJ20
Rubinowy51 - 60ASWTBJ26

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+% Odporność na Błyskawice1
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Błękitny10 - 20ASWTBJ4
Lazurowy21 - 30ASWTBJ10
Lapisowy31 - 40ASWTBJ16
Kobaltowy41 - 50ASWTBJ20
Szafirowy51 - 60ASWTBJ26

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+% Odporność na Wszystko1
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Topazowy10 - 15ASWTBJ8
Bursztynowy16 - 20ASWTBJ12
Nefrytowy21 - 30ASWTBJ18
Obsydianowy31 - 40ASWTBJ24
Szmaragdowy41 - 50-SWTB-31

1Potrafi redukować obrażenia poniżej 1.

+ Poziom Czaru
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Anielska1---T--15
Archanielska2---T--25
x Ładunki
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Obfita2---T--4
Hojna3---T--9
+ Obrażenia od Błyskawic
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Błyskawicowy 2 - 20--WT--18
+ Obrażenia od Ognia
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Płomienny1 - 10--WT--7
Inne
PrefixWartośćWystępowanieqlvl
Błazenski1,2,3,4każde machnięcie x 0-6 obrażeń5--W---7

1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3Dostępne tylko w Hellfire.
4Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie tylko do obrażeń broni.
5Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość średnia to x 2. Nie działa na Diablo lub bossów.

PRZYROSTKI
(Suffixy)

+ Siła
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Kruchości-10 - -6ASW-BJ3
Osłabienia-5 - -1ASWtBJ1
Siły1 - 5ASWtBJ1
Mocy6 - 10ASW-BJ5
Potęgi11 - 15ASW-BJ11
Giganta16 - 20A-W-BJ17
Tytana21 - 30---W--J23
+ Magia
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Głupca-10 - -6ASWTBJ3
Dysleksji-5 - -1ASWTBJ1
Magii1 - 5ASWTBJ1
Umysłu6 - 10ASWTBJ5
Błyskotliwości11 - 15ASWTBJ11
Czarodziejstwa16 - 20A-WTBJ17
Czarnoksiestwa21 - 30-----T-J23
+ Zręczność
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Paraliżu-10 - -6ASW-BJ3
Atrofii-5 - -1ASWtBJ1
Zręczności1 - 5ASWtBJ1
Umiejętności6 - 10ASW-BJ5
Celności11 - 15ASW-BJ11
Precyzji16 - 20A-W-BJ17
Perfekcji21 - 30------BJ23
+Żywotność
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Choroby-10 - -6ASW-BJ3
Zarazy-5 - -1ASWtBJ1
Żywotności1 - 5ASWtBJ1
Ochoty6 - 10ASW-BJ5
Tężyzny11 - 15ASW-BJ11
Wigoru16 - 20A-W-BJ17
Życia21 - 30--------J23
+ Do Wszystkich Atrybutów
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Kłopotu-10 - -6ASWtBJ12
Czeluści-5 - -1ASWtBJ5
Nieba1 - 3ASWtBJ5
Księżyca4 - 7ASWtBJ11
Gwiazd8 - 11A-W-BJ17
Niebios12 - 15---W-BJ25
Zodiaka16 - 20--------J30


+ Życie
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Sępa-25 - -11AS---J4
Szakala-10 - -1AS---J1
Lisa10 - 15AS---J1
Jaguara16 - 20AS---J5
Orła21 - 30AS---J9
Wilka30 - 40AS---J15
Tygrysa41 - 50AS---J21
Lwa51 - 60A----J27
Mamuta61 - 80A-----35
Wieloryba81 - 100A-----60
+ Obrażenia
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Jakości1 - 2--WtB-2
Zranień3 - 5--WtB-7
Mordu6 - 8--W---15
Posoki9 - 12--W---25
Masakry13 - 16--W---35
Rzezi17 - 20--W---60
- Otrzymywane Obrażenia1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Bólu+4 - +2AS---J4
Łez1AS---J2
Zdrowia1AS---J2
Ochrony2AS----6
Absorpcji3AS----12
Wygięcia4A-----20
Osmozy5 - 6A-----50

1Działa na wszystkie rodzaje obrażeń, nawet na obrażenia od czarów, lecz nie działa przeciwko innym graczom. Obrażenia nigdy nie będą zmniejszone poniżej 1.

+ Obrażenia od Ognia1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Płomienia1 - 3-------B-1
Ognia1 - 6-------B-11
Spalania1 - 16-------B-35
Plomienny21 - 10--WT--7

1Jest kilka błędów w grze związanych ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń).
2Prefiks

+ Obrażenia od Błyskawic1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Porażenia1 - 6-------B-13
Błyskawicy1 - 10-------B-21
Gromu1 - 20-------B-60
Blyskawicowy22 - 20--WT--18

1Jest kilka błędów w grze związanych ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń).
2Prefiks

% Wykradanie Życia1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Pijawki3--W---8
Krwi5--W---19

1Ilość bazuje na zadanych obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością wykradania życia, wartość wysysania życia nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem "krwi" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "pijawki"). Wyjątkiem jest "Korona Nieumarłych", która kumuluje się z oboma przedmiotami "krwi" i "pijawki" z czego otrzymamy - dla 3% to 15,5% lub 5% to 17,5% kradzieży życia. Przedmioty; Hełm Duchów, Sokoli Cień oraz Pożeracz Duszy są traktowane jako przedmioty z affixem "krwi". Affixy "pijawki" oraz "krwi" nie działają przeciwko innym graczom.

% Wykradanie Many1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Nietoperza3--W---8
Wampira5--W---19

1Ilość bazuje na zadanych obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością kradzieży many, wartość wysysania many nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem "wampira" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "nietoperza"). Przedmiot Pożeracz Duszy jest traktowany jako przedmiot z affixem "wampira". Affixy "nietoperza" oraz "wampira" nie działają przeciwko innym graczom.

Obrażenia / Przenikanie Zbroi1
SuffixWartość2Wartość3Występowanieqlvl
Przeszycia2 - 625%3 --W-B-1
Przebijania4 - 1250%3 --W-B-9
Bicia8 - 2475%3 --W---17

1W Diablo, ten suffix obniża klasę pancerza celu o pewną losową liczbę pokazaną w tabeli. W Hellfire obniżają klasę pancerza celu o pewien % pokazany w tabeli. Nie działa przeciwko graczom. Dokładna wartość (w Diablo) jest zależna od czasu stworzenia przedmiotu oraz specjalnego To Hit nigdy nie pokazanego w charakterystyce postaci.
2W Diablo.
3W Hellfire.
4Dodaje 12.5 kiedy jest użyte przez Barbarzyńcę (nieoficjalna
postać w Hellfire)

+% Promień Światła1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Ciemności-40A-W-J6
Nocy-20A-W-J3
Światła20A-W-J4
Blasku40A-W-J8

1Odzdziaływuje również na odległość z której uaktywniają się potwory. Większa wartość oznacza że potwory będą się aktywować z większej odległości. Nie ma żadnego dodatkowego efektu używania powyżej +50% lub niżej niż -80% promienia światła. Ciekawostką jest to, że w katakumbach promień światła zawsze ma zasięg o jedno pole mniej.

+ Mana
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Korupcji -wszystkoASW---5
Prędkość Broni1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Gotowości2,3 prędki--WTB-1
Rychlości3szybki--WTB-10
Szybkościszybszy--WT--19
Pędu4najszybszy--WT--27

1Bard dostaje bonus tylko od najszybszej broni.
2Nie ma efektu w Diablo
3W Hellfire, powoduje szybsze przemieszczanie się strzał zamiast szybkości wystrzału
4Ma taki sam efekt jak szybkość mimo tego co było napisane w changelogu patcha 1.07.

Odzyskiwanie Równowagi1
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Równowagi1szybkieA----J1
Stabilności1szybszeA----J10
Harmonii1najszybszeA----J20

1Postać dostaje bonus tylko z najszybszego przedmiotu, jako ze wartości się nie sumują.

% Wytrzymałość
SuffixWartośćWystępowanieqlvl
Delikatności=1ASW---3
Łamliwości-75 - -26ASW---1
Śmiałości26 - 75ASWt--1
Kunsztu51 - 100ASWt--6
Struktury101 - 200ASWt--12
Ilości100-------B-3
Dostatku200-------B-7
WiecznościNiezniszczalne.ASWt--25
Inne
SuffixEfektWystępowanieqlvl
Niedzwiedzia2odrzuca cel--WTB-5
Blokowania2 szybki blok-S----5
Grabieży1,2,3pochłania połowę obrażeń od pułapekAS---J11
Cierni1,2atakujący otrzymuje obrażenia 1-3 AS----1
Zniszczenia1,2,4,5,6 5% szansa na zadanie potrojonych obrażeń--WtB-1
Blazenski1,2,4,5,7każde machnięcie x 0-6 obrażeń9--W---7
Ryzyka1,2,4,6,8x 2 obrażeń dla potwora, x 1
gracza
--WtB-5

1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3W Hellfire również absorbuje połowę magicznych obrażeń (magia, ogień, błyskawice oraz apokalipsa) i strzał od ataków potworów.
4Dostępne tylko w Hellfire.
5Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie tylko do obrażeń broni
6Nie działa na łukach.
7Prefix
8Powoduje ogólne obrażenia na potworach lecz tylko obrażenia z broni oraz postaci na graczach. Obrażenia są modyfikowane przez jakiekolwiek -obrażenia od wrogów.
9Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość średnia to x 2. Nie działa na Diablo.