W archiwum diabdat.mpq oraz kodzie gry znajdują się potwory, które nigdy nie zostały użyte w finalnej wersji Diablo, lecz niektóre z tych grafik zostały użyte w Hellfire - dodatku do Diablo jako nowe potwory. W sumie w grze nigdy nie pojawi się 41 potworów - 20 zwykłych i 21 unikalnych. Nie wiadomo dlaczego Blizzard usunął te potwory, prawdopodobnie jak to zwykle bywa są pozostałością po czymś, czego nie udało się dokończyć.
Potwory Zwykłe
Level: 8
Level: 7
Level: 5 - 7
Level: 6 - 8
Level: 7 - 9
Level: 8 - 10
Level: 6 - 8
Level: 8 - 10
Level: 9 - 11
Level: 11 - 13
Level: 8 - 10
Level: 9 - 11
Level: 10 - 12
Level: 11 - 13
Level: 11
Level: 14 - 15
Level: 15 - 16
Level: 14 - 16
Level: 15 - 16
Level: 16
Potwory Unikalne
Z bossami mamy nieco inną sytuację, gdyż niektóre z nich nigdy się nie pojawią, nawet jeśli bazują na potworze, który jest dostępny w grze. Ma to związek z tym, że aby dany boss pojawił się na konkretnym poziomie, na tym samym poziomie musi się również pojawić potwór na którym on bazuje. Niektóre z bossów mają źle ustawiony poziom na którym maja się pojawiać, dlatego gra nigdy ich nie wygeneruje.
Type: Lord Sayter
Level: 4
Type: Unseen
Level: 5
Type: Wyrm
Level: 6
Type: Red Storm
Level: 7
Type: Incinerator
Level: 8
Type: Hellstone
Level: 8
Type: Red Death
Level: 8
Type: Storm Rider
Level: 9
Type: Flame Lord
Level: 9
Type: Azure Drake
Level: 13
Type: Litch Demon
Level: 9
Type: Obsidian Lord
Level: 19
Type: Red Death
Level: 9
Type: Storm Lord
Level: 28
Type: Hell Burner
Level: 11
Type: Counselor
Level: 12
Type: Undead Balrog
Level: 11
Type: Unraveler
Level: 12
Type: Hollow One
Level: 13
Type: Pain Master
Level: 13
Type: Reality Weaver
Level: 15