W archiwum diabdat.mpq oraz kodzie gry znajdują się potwory, które nigdy nie zostały użyte w finalnej wersji Diablo, lecz niektóre z tych grafik zostały użyte w Hellfire - dodatku do Diablo jako nowe potwory. W sumie w grze nigdy nie pojawi się 41 potworów - 20 zwykłych i 21 unikalnych. Nie wiadomo dlaczego Blizzard usunął te potwory, prawdopodobnie jak to zwykle bywa są pozostałością po czymś, czego nie udało się dokończyć.
Potwory Zwykłe

Level: 8

Level: 7

Level: 5 - 7

Level: 6 - 8

Level: 7 - 9

Level: 8 - 10

Level: 6 - 8

Level: 8 - 10

Level: 9 - 11

Level: 11 - 13

Level: 8 - 10

Level: 9 - 11

Level: 10 - 12

Level: 11 - 13

Level: 11

Level: 14 - 15

Level: 15 - 16

Level: 14 - 16

Level: 15 - 16

Level: 16
Potwory Unikalne
Z bossami mamy nieco inną sytuację, gdyż niektóre z nich nigdy się nie pojawią, nawet jeśli bazują na potworze, który jest dostępny w grze. Ma to związek z tym, że aby dany boss pojawił się na konkretnym poziomie, na tym samym poziomie musi się również pojawić potwór na którym on bazuje. Niektóre z bossów mają źle ustawiony poziom na którym maja się pojawiać, dlatego gra nigdy ich nie wygeneruje.

Type: Lord Sayter
Level: 4

Type: Unseen
Level: 5

Type: Wyrm
Level: 6

Type: Red Storm
Level: 7

Type: Incinerator
Level: 8

Type: Hellstone
Level: 8

Type: Red Death
Level: 8

Type: Storm Rider
Level: 9

Type: Flame Lord
Level: 9

Type: Azure Drake
Level: 13

Type: Litch Demon
Level: 9

Type: Obsidian Lord
Level: 19

Type: Red Death
Level: 9

Type: Storm Lord
Level: 28

Type: Hell Burner
Level: 11

Type: Counselor
Level: 12

Type: Undead Balrog
Level: 11

Type: Unraveler
Level: 12

Type: Hollow One
Level: 13

Type: Pain Master
Level: 13

Type: Reality Weaver
Level: 15