Wszystkie bugi w tej kategorii związane są z efektami wywoływanymi przez ekwipunek lub z generowaniem ekwipunku.

Efekt skradania
Podczas gdy używamy przedmioty, które obniżają light radius (promień swiatła) postaci to postać będzie aktywować jedynie potwory które są w zasięgu light radius. Jednak, light radius gracza który aktywuje potwory zależy od najwyższego poziomu light radius jaki postać posiadała na poziomie dopóki z niego nie wyjdzie. Jeśli light radius zostanie zwiększony lub zmniejszony, kiedy postać jest na danym poziomie to zaniży on jedynie widoczność gracza a nie warunki wywoływania potworów – one będą się aktywować w stosunku do najwyższego light radius jaki występował u tej postaci (na danym poziomie). Tak wiec, zawsze miej „skradające” (obniżające light radius) przedmioty założone PRZED zejściem na jakiś level i jeśli wyrzucisz/zmienisz taki przedmiot będziesz musiał opuścić poziom i wrócić na niego ponownie, aby dany przedmiot znowu zaczął oddziaływać na potwory.

Kiedy postać posiada minimalny light radius (-80%), czasami ściany nie pojawiają się na mapie, nawet jeśli postać stoi zaraz przy nich. W dodatku, pewna cześć mapy zostanie odsłonięta bardzo daleko od pozycji gracza. I, na końcu, nie będziesz widział potworów, które są oddalone o jedna kratkę po przekątnej. One ciebie tez nie będą widziały.

Wysoka Wytrzymałość - nakładanie się wartości (High Durability Wraparound)
Kiedy postać zostanie zapisana z przedmiotem, który posiada ponad 255 wytrzymałości (durability), wartość ta zmieni się na 1 do 10. Może to spowodować dziwne efekty kiedy używa się Hidden Shrines albo kiedy znajduje się przedmioty z suffixem, który zwiększa durability, które powodują, iż przedmiot posiada więcej niż 255 trwałości.

Jeśli użyjesz Hidden Shrine, aby zdobyć dokładnie 255 punktów wytrzymałości, wtedy przedmiot zmieni się w przedmiot niezniszczalny. Dziele się tak dlatego, ze Blizzard użył wartości 255, która zapisana jest jako niezniszczalna.

Przedmioty z durability podniesionym do 256 przy pomocy Hidden Shrines powodują pewne problemy. Przy rozpoczęciu gry maksymalne durability takiego przedmiotu zostaje wyzerowane a jakiekolwiek próby naprawy takiego przedmiotu u Griswolda zawieszą grę. Próby naprawy przedmiotu przy pomocy Rapair Skill wojownika (kiedy jest to cos innego niż 0/0 durability) spowoduje natychmiastowe znikniecie przedmiotu albo przedmiot nie będzie mógł zostać wybrany i zniknie przy następnym kliknięciu na nim.

Naprawy Griswolda
Od czasu do czasu Griswold policzy Ci za naprawę przedmiotu ale nie naprawi go i może to wystąpić kilka razy.

Griswold nie naprawi przeklętego przedmiotu (Cursed item) ponieważ jego wartość dla niego jest negatywna albo mniejsza niż jeden.

Griswold może naprawić przedmiot, który ma przynajmniej 1% wytrzymałości mniej. Tak wiec, przedmioty z durability 100 mogą zostać naprawione tylko wtedy gdy mają zniszczone przynajmniej 1 (przedmioty posiadające 200 durability musza mieć zniszczone przynajmniej 2).

Kwestie Adrii
Czasami Adria weźmie od ciebie zapłatę za naładowanie laski. lecz jej nie naładuje i może to wystąpić kilka razy.

Adria może naładować laski za darmo, jeśli liczba ładunków do naładowania jest mniejsza niż 1% wszystkich ładunków laski.

Jeśli sprzedasz Adrii przedmiot a twoja postać nie będzie posiadać wystarczająco dużo miejsca na złoto, wtedy nadwyżka pieniędzy zostanie utracona.

Deadly Hunter
Ten unikatowy luk ma przypisane +200% obrazem przeciwko demonom, zupełnie jak BloodSlayer (axe) i Civerb’s Cudgel (mace). Jednak, kiedy Civerb’s Cudgel i Bloodslayer potrajają całkowite obrażenia postaci względem demonom (nie obrażenia samej broni tylko postaci), Deadly Hunter tego nie robi. Jest to spowodowane w jaki silnik gry operuje strzałami.

Niemożliwe Przedmioty
Z powodu zasad generacji przedmiotów w Diablo, te unikatowe przedmioty nie mogą zostać znalezione: Bramble, Crackrust, Lightforge, The Deflector, Gonngal’s Dirk oraz The Mangler.

Prefix King’s kontra Champion’s
Prefix „Champion’s” pomimo tego ze jest słabszy od „King’s” jest uważany za bardziej cenny w skali występowania w grze. To powoduje ze „Champion’s” nie może wypaść z żadnego potwora a jedynie zakupiony od Wirta. Jest to spowodowane pochopną zmianą w wartości prefiksu „King’s” tuz przed wydaniem gry – została ona obniżona, żeby łatwiej można było ten prefix znaleźć, wartość „Champion’s” nie została obniżona.

Szybkość machania
Suffix „of Haste” powinien być szybszy niż „of Speed”, ale obydwa suffixy dają taka sama szybkość machania, ponieważ niwelują taka sama liczbę klatek animacji ataku. Blizzard błędnie twierdzi, iż ten bug został poprawiony w patchu 1.07.

Suffix „of readiness” (zrobiony by opuszczał jedna klatkę animacji) jest bezużyteczny.

Śmierć z przeklętymi przedmiotami
Ponosząc śmierć z łap potworów, postać upuszcza wszystkie noszone przedmioty. Jeśli niosła na sobie rzeczy, które obniżały wartość HP, w chwili śmierci zostaną jej one zwrócone (zarówno te zabrane przez przedmioty przeklęte jak i niektóre unikaty). Po upuszczeniu przedmiotów, gracz może więc osiągnąć ilość HP nawet większą niż zero – lecz wciąż pozostanie martwy na swym ekranie. Dla pozostałych graczy postać ta wyglądała będzie na zupełnie zdrową z dodatnią wartością hit points i z racji tego nie będą widzieć martwego ciała i nie będą w stanie przywrócić taka postaci do życia.

Prefix "Sharp"
Prefix "Sharp": jest uważany przez grę za przeklęty (choć taki nie jest) i nie można kupić w mieście rzeczy posiadających taką cechę.

Zaokrąglanie AC przeklętych przedmiotów
Kiedy przeklęty (cursed) prefix albo suffix modyfikuje AC przedmiotu, powinien on zmniejszać AC. Jednak kiedy ilość AC jest zaniżona do zera, jest ona zwiększona o jeden. Na przykład. Hełm posiadający 3 AC i -26% ac suffix będzie posiadał 4 AC, ponieważ 26% jest zaokrąglane do 1.

“Czerwone” Przedmioty
“Czerwone” przedmioty (tzn. takie, które przechowujesz w plecaku, lecz których nie możesz używać ponieważ nie spełniasz ich wymagań), założone podczas noszenia rzeczy, która pozwala ci spełnić ich wymagania, a następnie zdjęcie przedmiotu dodającego statystyki sprawi, że założony czerwony przedmiot będzie trącił tak samo durability jak przedmioty, które możesz używać.

Nawet jeśli jednak czerwony przedmiot nie może być używany przez twoją postać, wciąż zmienia on obrażenia oparte na typie broni. Na przykład, jeśli używasz czerwonego miecza, twoje obrażenia od pięści będą zwiększone 1,5 razu, kiedy uderzysz zwierzęta, a zmniejszone o połowę, gdy uderzysz nieumarłego.

Niekonsekwencja cenowa Griswolda | Wirta
Jeśli kupisz przedmiot od Wirta i sprzedasz go Griswoldowi, dostaniesz ofertę równą jednej czwartej ceny pierwotnej. Kiedy jednak zaczniesz grę od nowa, Griswold zaoferuje jedynie jedną czwartą tego, za ile SAM by ten przedmiot sprzedał (czyli mniej).

Suffix „Corruption”
Zakładanie przedmiotu „of Corruption”, gdy posiadasz negatywna wartość many DODA ci punktów many, ustawiając twoja mane na zero.

Jeśli założysz przedmiot „of Corruption” a następnie przedmioty dodające manę, to mana cały czas będzie dodawana. W dodatku, kiedy zdejmiesz przedmiot „of Corruption” i założysz go ponownie, mana nie wyzeruje się, lecz wróci to poziomu na jakim była poprzednio. (np. Mana z założonych przedmiotów, które zostały założone po przedmiocie Corruption, będzie cały czas dodawana).

Bardziej na poważnie, jeśli postać posiada negatywna ilość many (prawdopodobnie przez zmniejszające manę przedmioty takie jak np. Cranium Basher), użycie przedmiotu „of Corruption” wyzeruje poziom many. Mana pozostaje na zero także po zdjęciu przedmiotu. Jeśli wtedy spróbujesz zdjąć przedmioty, które odejmują ci manę, gra natychmiast się "wywali". Nie próbuj tego w domu.

Stabilność obrazu złota
Obrazki stosów złota, czasami nieprawidłowo uaktualniane. Dla przykładu, jeśli masz dwie kupki złota, które dają ci razem gdzieś pomiędzy 5k a 10k złota, możesz połączyć jeden stos złota z drugim i ich wartości się zamienia. Jeśli spowoduje to uzyskanie „mniejszego” kształtu, wyrzut ja na ziemie i podnieś z powrotem – będzie znowu miała stary obrazek większej kupki złota.

Przedmioty nie do znalezienia w podziemiach
Potwory z każdego poziomu trudności mają taką sama wartość dla wypadania przedmiotów pod względem prefixów i suffixow; zatem, wiele wysoko levelowych prefixów i suffixow nigdy nie mogą zostać wyrzucone przez potwora. Oto lista prefixów i suffixów które nie mogą zostać znalezione w podziemiach:
Mammoth, Whale, Holy, Godly, Weird, Strange, Champion’s, Ruthless, Merciless, Carnage, Slaughter, Osmosis, Burning i Thunder. Jedynie Wirt może sprzedać te prefixy i suffixy. Hydra’s i Wyrm’s nie są dostępne ani w mieście ani w podziemiach.

Kwestie suffiixu Fire/Lightning
Obrażenia zadawane przed strzały Fire lub Lightning od czasu do czasu są mocno zawyżone. Jest to spowodowane przez kalkulacje dla obrażeń występujących kilka razy kiedy strzała trafi cel. To dotyczy również pułapek.

Kiedy potwor zostanie trafiony przed ognistą strzałę, przestaje odnawiać swoje hit points. Dotyczy to nawet samego Dark Lorda - Diablo.