Poniżej znajdują się opisy zadań występujących w Diablo i w dodatku doń Hellfire. Niektóre zadania występują w grze losowo, tzn. raz możemy spotkać dany quest a zaczynając grę ponownie od początku, zamiast niego może czekać nas inne zadanie.
ZADANIA W DIABLO
Podziemia Kościoła
(wybierane losowo 2 z 3)
Rzeźnik
Zlecający: Ranny Mieszczanin
Poziom: 2
Opis misji:
Przy wejściu do Kościoła spotkamy konającego człowieka, który zleci nam to zadanie. Ranny Mieszczanin poprosi nas o pomszczenie swojej śmierci i zabicie Rzeźnika, który znajduje się w komnacie wypełnionej zmasakrowanymi ciałami ludzi, którzy ślepo zawierzyli Arcybiskupowi Lazarusowi i zostali wpędzeni w jego pułapkę.
Nagroda
- Single Player: Tasak Rzeźnika (unikatowy topór)
- Multi Player: losowy magiczny przedmiot
Dodatkowe informacje
To zadanie zawsze występuje w zarówno w trybie Single Player jak i Multi Player, jednak w trybie Multi Player pojawia się w każdej grze.
GHARBAD SŁABY
Zlecający: Gharbad Słaby
Poziom: 4
Opis misji:
Na czwartym poziomie w podziemiach Kościoła spotkamy Gharbada, który będzie nas błagał by go nie zabijać a w zamian zrobi dla nas jakiś magiczny przedmiot. Po pewnym czasie wracamy do niego, a on da nam magiczny przedmiot, obiecując wykonanie następnego. Gdy ponownie do niego przyjdziemy, powie, że przedmiot jeszcze nie jest gotowy. Przychodzimy znów, a wtedy Gharbad stwierdza, że na ten przedmiot nie zasłużyliśmy. Po czym musimy stoczyć Walkę z Gharbadem. Quest zostaje wykonany po zabiciu Gharbada.
Nagroda
- Dwa losowe magiczne przedmioty
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player
SZYLD OGDENA
Zlecający: Karczmarz Ogden
Poziom: 4
Opis misji:
Ogden poprosi nas, abyśmy odnaleźli szyld z jego tawerny, który został wykradziony przez małe demoniczne potworki. O to samo prosi nas jeden z Mrocznych - Snotspill, grożąc, że jeśli mu tego nie przyniesiemy - zaatakuje nas wraz "z przyjaciółmi". By dostać się do szyldu musimy pokonać kilku Suzerenów, po czym zanosimy go do Ogdena a on w nagrodę da nam nakrycie głowy "Grzywa Arlekina". Natomiast, jeśli szyld oddamy Snotspillowi - to i tak nas zaatakuje, twierdząc iż posiada teraz wielką moc.
Nagroda
- Grzywa Arlekina (unikatowy hełm)
- Magiczny przedmiot po Snotspillu
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Podziemia Kościoła
(wybierane losowo 1 z 2)
ZATRUTE ŹRÓDŁO
Zlecający: Uzdrowiciel Pepin
Poziom: 2
Mini poziom: Zatrute Źródło (Mroczne Przejście)
Opis misji:
W pewnym momencie okaże się, że woda w mieście została zatruta. Pepin poprosi nas abyśmy odnaleźli źródło z którego zasilana jest studnia w Tristram i dowiedzieli się jaki jest powód z którego woda została zatruta. Na poziomie 2 znajduje się Mroczne Przejście, które prowadzi do podziemnego źródła zbezczeszczonego przez potwory. Po zabiciu wszystkich potworów w jaskini, woda zostanie oczyszczona.
Nagroda
- Pierścień Prawdy (unikatowy pierścień)
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player
KLĄTWA KRÓLA LEORICA
Zlecający: Karczmarz Ogden
Poziom: 3
Mini poziom: Siedziba Króla Leorica (Grobowiec Króla Leorica)
Opis misji:
Ogden opowie nam o tym jak o Królu Leoricu oraz o jego stopniowym pogrążaniu się w szaleństwie, gdy porwano jego syna - Księcia Albrechta. Król wszystkich obwiniał za zniknięci syna i urządzał brutalne egzekucje. Gdy Królewscy Kapłani i Rycerze próbowali go uspokoić ten obrócił się przeciwko nim dlatego musieli go zabić. Jednak wydając ostatnie tchnienie Leoric rzucił straszną klątwę na swych byłych zwolenników i przysiągł ze będą mu służyć w ciemnościach - na zawsze. Teraz, były Król obudzili się z wiecznego snu i dowodzi legionami nieumarlych. Nasze zadanie będzie polegało na odnalezieniu Grobowca Leorica, który znajduje się na 3 poziomie Lochów i zabiciu Króla Szkieletów. Po zabiciu Leorica nie zapomnijmy by strącić cztery ukrzyżowane szkielety, dzięki czemu otworzy nam się sekretna komnata z magicznymi przedmiotami w skrzyniach.
Nagroda
- Single Player: Korona Nieumarłych (unikatowy hełm), magiczne przedmioty ze skrzyń w sekretnych komnatach.
- Multi Player: magiczny przedmiot z Króla Szkieletów,
Dodatkowe informacje
To zadanie zawsze występuje w trybie Multi Player.
W trybie Single Player Król Szkieletów może wskrzeszać szkielety, natomiast w trybie Multi Player posiada zdolność wysysania życia za każdym zadanym ciosem.
W trybie Single Player Król Szkieletów znajduje się w Specjalnym mini poziomie do którego wejście znajduje się na 3 poziomie Podziemi, natomiast w trybie Multi Player Król Szkieletów nie znajduje się w mini poziomie lecz bezpośrednio na 3 poziomie Podziemi Kościoła.
Katakumby
(wybierane losowo 2 z 3)
MAGICZNA SKAŁA
Zlecający: Kowal Griswold
Poziom: 5
Opis misji:
Griswold opowie ci o Karawanie, która miała podobno przewozić kamień który spadł z nieba, jednak została napadnięta przez zamaskowanych jeźdźców i zrabowana. Zadanie polega na odnalezieniu ów kamienia a znajduje się on na stojaku ulokowanym na 5 poziomie. Gdy odnajdziemy kamień, musimy zanieść go Griswoldowi by otrzymać nagrodę za wypełnienie zadania.
Nagroda
- Pierścień Bogow (unikatowy pierścień)
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player
MĘSTWO
Zlecający: Księga Krwi
Poziom: 5
Opis misji:
Gdzieś na poziomie piątym znajduje się komnata, w której znajdziemy jeden z Krwawych Kamieni. musimy go ułożyć na stojącym obok stojaku. Otworzy nam się mała komnata po lewej stronie. W niej będzie następny kamień, odkładamy go - otworzy się komnata po prawej stronie, gdzie znajdziemy trzeci - ostatni z kamieni. Gdy ułożymy go na stojaku otworzy się centralna komnata, gdzie znajduje się nagroda za quest. W trakcie misji przewinie się nam walka z kilkunastoma Rogatymi Demonami - stosunkowo trudnymi jak na ten poziom przeciwnikami.
Nagroda
- Męstwo Arkaine'a (unikatowa zbroja)
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player
SALE ŚLEPCÓW
Zlecający: Księga Ślepców
Poziom: 7
Opis misji:
Po przeczytaniu Księgi Ślepców na 7 poziomie uzyskamy dostęp do Sali Ślepców w której to znajdują się udręczone dusze potępionych. W jednej z sal powinien znajdować się Optyczny Amulet.
Nagroda
- Optyczny Amulet (unikatowy amulet).
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player.
Katakumby/Jaskinie
(wybierane losowo 2 z 3)
SZALONY ZHAR
Zlecający: Szalony Zhar
Poziom: 8
Opis misji:
Gdzieś na ósmym poziomie w katakumbach spotkamy maga - Szalonego Zhara. Gdy z nim porozmawiamy, da nam magiczną księgę i każe nam się wynosić. Jeśli porozmawiamy z nim po raz drugi, lub zabierzemy książkę z jego biblioteczki wścieknie się i zacznie nas atakować. Po zabiciu go zadanie zostaje wykonane.
Nagroda
- Dwie magiczne księgi, jeden magiczny przedmiot.
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player.
CZARNY GRZYB
Zlecający: Wiedźma Adria
Poziom: 9
Opis misji:
Gdzieś na poziomie dziewiątym natkniemy się na księgę leżącą na ziemi - Grzybi Tom. Zanosimy ją do Adrii, a wtedy ona poprosi cię o odnalezienie na tym samym poziomie Czarnego Grzyba. Gdy go odniesiesz Adria powie Ci, ze Pepin poszukuje mózgu demona. Z pierwszego zabitego potwora na tym poziomie wypadnie Mózg , który zanosisz Pepinowi. On w zamian da Ci eliksir, który oddajesz Adrii. Ona stwierdzi, że tą próbkę możesz sobie zatrzymać. Teraz możesz wypić ten magiczny eliksir - dodaje on +3 punkty do wszystkich atrybutów.
Nagroda
- Upiorny Eliksir
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player.
KOWADŁO FURII
Zlecający: Kowal Griswold
Poziom: 10
Opis misji:
Griswold poprosi nas o odnalezienie Kowadła Furii które zawiera esencje i moc świata demonów. Kowadło znajduje się na 10 poziomie w środku małej wysepki otoczonej z trzech stron lawą. Gdy pokonamy potwory strzegące kowadła, zabieramy je wprost do Griswolda. Po zaniesieniu go, Griswold daje nam w nagrodę swój miecz.
Nagroda
- Klinga Griswolda (unikatowy miecz)
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player.
Piekło
(wybierane losowo 1 z 2)
KRWAWY MARSZAŁEK
Zlecający: Stalowy Tom
Poziom: 13
Opis misji:
Na poziomie trzynastym znajduje się Stalowy Tom. Dowiemy się z niego o Piekielnej Zbrojowni wypełnionej ciałami ludzi i Aniołów, jest to siedziba Krwawego Marszałka. Zabij Krwawego Marszałka a zbrojownia będzie należeć do Ciebie.
Nagroda
4 magiczne bronie, 2 magiczne pancerze, 1 magiczny przedmiot z ciała Krwawego Marszałka.
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player.
LACHDANAN
Zlecający: Lachdanan
Poziom: 14
Opis misji:
Na poziomie czternastym spotkamy Lachdanana, Kapitana rycerzy Króla Leoricam który opowie ci o klątwie spoczywającej na nim oraz jego rycerzach. Poprosi cię o odnalezienie Złotego Eliksiru, który może uwolnić jego duszę z ciążącego na nim przekleństwa. Eliksir znajduje się na 15 poziomie - należy go zanieść Lachdananowi a on z wdzięczności dla naszej osoby, podaruje nam swój magiczny Hełm - Stalowy Woal.
Nagroda
Stalowy Woal (unikatowy hełm).
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player.
QUESTY - STAŁE
(wszystkie te questy występują w każdej grze)
KOMNATA KOŚCI
Zlecający: Mityczna Księga
Poziom: 6
Opis misji:
Po przeczytaniu Mitycznej Księgi, mury wokół przejścia do Komnaty Kości znikną. Po wejściu musimy zabić wszystkie znajdujące się w niej potwory, po czym przełączamy dwie dźwignie, aby otworzyć pomniejsze komnaty, gdzie znajdują się skarby, a także czytamy znajdujący się pośrodku głównej sali Prastary Tom, dzięki czemu quest zostaje wypełniony.
Nagroda
6 magicznych przedmiotów ze skrzyń, zwiększenie o jeden poziom czaru Strażnik.
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje tylko w trybie Single Player.
ARCYBISKUP LAZARUS
Zlecający: Deckard Cain
Poziom: 15
Mini poziom: Siedziba Arcybiskupa Lazarusa
Opis misji:
Na 15 poziomie znajdziemy Berło Lazarusa. zanosimy je do Caina. On prosi nas o zabicie Lazarusa i odnalezienie zaginionego księcia Albrechta. Po powrocie do Piekła obok ogromnego pentagramu, który tam spotkamy będzie znajdował się czerwony portal. Musimy do niego wejść, a zostaniemy przeniesieni do Siedziby Arcybiskupa Lazarusa. Pokonujemy pojedynczych przeciwników, czytamy dwie Księgi Podłości teleportujące nas do ukrytych komnat, a następnie wracamy na małe pole, z którego przyszliśmy do tej komnaty. Pole to teleportuje nas "w towarzystwo" trzech bossów - Arcybiskupa Lazarusa, Czerwoną Złość i Czarną Jędzę a także mnóstwo Piekielnych Pomiotów. Naszym zadaniem jest zabić Lazarusa.
Nagroda
3 magiczne przedmioty - z ciał bossów
Dodatkowe informacje
W trybie Multi Player nie znajdziemy Berła Lazarusa, a Lazarus będzie znajdował się gdzieś na piętnastym poziomie.
DIABLO
Zlecający: Deckard Cain
Poziom: 16
Opis misji:
Po zabiciu Lazarusa, Cain opowie nam, że teraz pozostało nam zabicie Pana Mroku - Diablo - demona odpowiedzialnego za całe zło. Na szesnastym poziomie znajdują się cztery duże komnaty. W trzech z nich znajdują się dźwignie, które otwierają wejście do następnej komnaty. W trzeciej komnacie będą znajdować się dwie dźwignie, po ich przełączeniu otworzy się komnata w której znajduje się Diablo. Gdy go pokonamy, następuje wykonanie zadania.
Nagroda
- Single Player: ukończenie gry
- Multi Player: ukończenie jednego z trzech poziomów trudności
Dodatkowe informacje
Ten quest występuje zarówno w trybie Single Player i Multi Player - w obu trybach wygląda tak samo.
ZADANIA W HELLFIRE
SAD FARMERA
Zlecający: Farmer Lester
Lokacja: Gniazdo
Opis misji:
Zadanie zleca nam Farmer Lester (musisz mieć przynajmniej 15 level aby to zadanie się pojawiło), Dostaniesz od niego "Bombę Runiczną". Będziesz musiał teraz udać się z nią do rozwidlenia rzeki (niedaleko miejsca gdzie rozpoczynasz grę). Teraz stojąc na moście musisz upuścić bombę na dziwnie wybulwionej ziemi. Po tej czynności nastąpi wybuch i wejście do Ula zostanie wysadzone w powietrze, dzięki czemu będziesz mógł wejść do Gniazda. Wróć do Lester'a by otrzymać "Złocony Amulett".
PROFANATOR
Zlecający: Zadanie aktywuje się po wejściu do Ula
Lokacja: Gniazdo
Opis misji:
To zadanie uaktywnia się zaraz po wejściu do Gniazda. Polega na zabiciu bossa Profanatora, który znajduje się na 4 poziomie Gniazda. Gdy juz go zabijesz otrzymasz Mapę Katedry z którą należy udać się do Gillian, która z kolei zleci nam kolejne zadanie.
GROBOWE SPRAWY
Zlecający: Gillian
Lokacja: Krypta
Opis misji:
To zadanie uaktywnia się gdy masz przy sobie Mapę Katedry i porozmawiasz z Gillian. Musisz pójść na cmentarzysko, które znajduje się przed kościołem i upuścić mapę na wielkim grobowcu - otworzy się wtedy wejście do Krypty.
KAMIEŃ PODSTAWY ŚWIATA
Zlecający: brak
Lokacja: Krypta
Opis misji:
Kamień Podstawy Świata znajduje się w małym pomieszczeniu na pierwszym poziomie Krypty. Upuść na niego dowolny przedmiot, aby usłyszeć ciekawą historię. Kładąc tą rzecz na Kamieniu uczynisz ją dostępną dla każdej innej z Twoich postaci w pozostałych grach. Pamiętaj, że aby sztuczka się udała, nie wolno Ci przebywać w Krypcie żadną z Twoich postaci, które biorą udział w wymianie. Zalecam, abyś zawsze zapisywał grę podczas pobytu w mieście za każdym razem, kiedy zamierzasz przenosić przedmioty poprzez Kamień.
To zadanie nigdy nie pokaże się w spisie zadań.
FRAGMENTY NOTATEK
Zlecający: brak
Lokacja: Krypta
Opis misji:
Na każdym z pierwszych trzech poziomów krypty znajdziesz trzy fragmenty notatek. Gdy juz znajdziesz wszystkie trzy , wtedy fragmenty połączą się tworząc Odtworzone Notatki, teraz wystarczy ze położysz je na kamieniu świata który opowie ci w jaki sposób otworzyć komnatę Na-Krul'a. To zadanie nigdy nie pojawia się w spisie zadań.
Informacja o kolejności czytania ksiąg znajdyjących się przed komnatą Na-Krula.
To zadanie nigdy nie pokaże się w spisie zadań.
NA - KRUL
Zlecający: Dziennik
Lokacja: Krypta
Opis misji:
Na-Krul znajduje się w małym pomieszczeniu na czwartym poziomie Krypty. Po zabiciu, zawsze upuszcza Księgę Apokalipsy, magiczny Wielki miecz, magiczną Bitewną Laskę i magiczny Długi Łuk Bitewny lub Wojenny. Kiedy otworzysz jego pomieszczenie, pociągając poszczególne dźwignie okaże się, że będzie on bardzo silnym przeciwnikiem (dla wszystkich oprócz mnicha, który zablokuje niemal każdy z jego ciosów). Jednak jeśli przeczytasz księgi obok komnaty we właściwej kolejności, potwór zostanie znacznie osłabiony. Prawidłowa kolejność to: 1. In Spiritu Sanctum 2. Preadictum Otium 3. Efficio Obitus Inimicus. Jeśli chcesz usłyszeć specjalną kwestię, użyj pliku command.txt* (aktywuje go część z Krowim Zadaniem) a Na-Krul zacznie mówić jak DJ radiowy.
Zadania aktywowane przez plik Command.txt
Dodatkowe informacje znajdyja się w dziale Command.txt
CIUCHY JERSEY'A
Zlecający: ZupeŁny Dziwak
Lokacja: Gniazdo
Opis misji:
Ten quest może być aktywowany jedynie przez użycie pliku command.txt i zastępuje quest "Sad farmera" Zamiast Lester'a pojawi się Zupełny Dziwak. Po kilku pogawędkach z nim da ci Bombę Runiczną . Upuść bombę na dziwną kosmiczną narośl nieopodal mostu. W Gnieździe znajdziesz "Szare Ubranie", które leży gdzieś na 3 poziomie oraz "Brązowe Ubranie", które znajduje się gdzieś na poziomie 4. Przynieś "Brązowe Ubranie" dziwakowi a on da ci w zamian Krowią Zbroję.
DZIEWCZYNKA
Zlecający: Celia
Lokacja: Gniazdo
Opis misji:
Ten quest może być aktywowany jedynie przez użycie pliku command.txt. W zadaniu znajdziecie małą dziewczynkę o imieniu Celia, która stoi obok drzewa blisko Adrii. Pojawi się tylko raz, gdy będziesz wewnątrz (Gniazda) Kiedy zabijesz Gnijącego Demona na 3 poziomie Gniazda, upuści on Teodora - pluszowego misia. Weź go do małej dziewczynki - da ci za to losowo wygenerowany magiczny amulet.