Dział dotyczący czarów występujących w Diablo Hellfire został podzielony na kilka kategorii. Część informacji wykorzystanych w tej sekcji zostało zaczerpniętych z Jarulf's Guide to Diablo Hellfire, są to głownie techniczne parametry, dotyczące czarów.

Poniżej przedstawię kilka przydatnych informacji dotyczących czarów w grze Diablo Hellfire.

Spell Level

Spell Level (slvl), czyli poziom czaru, jest jednym z głównych czynników, decydujących o potędze danego zaklęcia. Spell level rośnie wraz z przeczytaniem księgi z danym zaklęciem. Przykładowo jeśli przeczytamy dwie księgi tego samego zaklęcia to poziom tego czaru wzrośnie o 2 slvl. Poziom czarów mozna również podnieść poprzez noszenie takich przedmiotów jak Dreamflange, Thinking Cap, Mindcry, Crackrust, Aguinara's Hatchet, Bloodslayer, Naj's Light Plate, oraz noszenie laski z prefixem Angel's lub Arch-Angel's. Natomiast obniżyć poziom czaru możemy poprzez założenie przedmiotu Bovine Plate, który występuje w Hellfire. Ponadto kapliczka Enchanted Shrine może nam podnieść jak i obniżyć spell level.

Max Spell Level

Maksymalny poziom każdego czaru, beż żadnych bonusów z przedmiotów wynosi 15 slvl, natomiast maksymalny poziom czaru uzyskany przy doliczeniu, bonusów dodanych z przedmiotów wynosi 20 slvl. Aby uzyskać spell level o wartości 20 slvl nasza postać musi mieć założone na sobie następujące przedmioty: Thinking Cap, Naj's Light Plate, oraz laskę z przedrostkiem Arch-Angel's.

Czynniki, które mają wpływ na potęgę danego czaru.

Na to jak dany czar jest potężny ma wpływ kilka wartości, dlatego mając dwie różne postacie, posiadające to samo zaklęcie na tym samym slvl, to niekoniecznie ich czary będą w równym stopniu potężne. oto czynniki, które wpływają na wielkości czaru:

  • Spell Level (slvl) - jest najważniejszym czynnikiem
  • Magia (mag) - ilość magii jest kolejnym bardzo ważną wartością mającą wpływ na potęgę zaklęcia
  • Character Level (clvl) - również wpływ na potęgę zaklęcia ma poziom naszej postaci
  • Mana - Ilość many także jest istotnym czynnikiem wpływającym na statystyki czarów

Bugi

W Diablo Hellfire występuje występuje wiele błędów, związanych z czarami, najważniejsze z nich to:

  • Fire Wall - w rzeczywistości zadaje większe obrażenia niż te, które podane są w Spell Book
  • Flash - nie zadaje równych obrażeń w każdej strefie jego działania
  • Fire Ball - w rzeczywistości zadaje większe obrażenia niż te, które podane są w Spell Book
  • Mana Shield - gdy mamy założoną Mana Shield i otrzymamy cios zawierający obrażenia większe niż bieżąca ilość naszego Hit Points, to wtedy nie dostaniemy stuna (ogłuszenia)
  • Flame Wave - może nie zadawać obrażeń jeśli rzucimy ją po skosie

No i to by było już na tyle. Mam nadzieję że zawarte tutaj informacje okazały się dla was przydatne. Jeśli ktoś posiada informacje, które mogłyby być zawarte w tym dziale, to proszę o kontakt mailowy.


W poniższej tabeli znajdują sie wszystkie czary występujące w Diablo Hellfire
Tabela czarów w Diablo Hellfire
Pierwsza StronaDruga StronaTrzecia StronaCzwarta StronaPiąta Strona5Pozostałe
skill
Skill
Resurrect
Resurrect1,2
Phasing
Phasing
Nova
Nova2
Lightning Wall
Lightning Wall
Identify
Identify3
Firebolt
Firebolt
Fire Wall
Fire Wall
Mana Shield
Mana Shield
Golem
Golem
Immolation
Immolation
Infravision
Infravision
Charged Bolt
Charged Bolt
Telekinesis
Telekinesis
Elemental
Elemental
Teleport
Teleport
Warp
Warp
Jester
Jester4,5
Holy Bolt
Holy Bolt
Lightning
Lightning
Fireball
Fireball
Apocalypse
Apocalypse2
Reflect
Reflect
Magi
Magi4,5
Healing
Healing
Town Portal
Town Portal
Flame Wave
Flame Wave
Bone Spirit
Bone Spirit
Berserk
Berserk
Mana
Mana4,5
Heal Other
Heal Other1
Flash
Flash
Chain Lightning
Chain Lightning
Blood Star
Blood Star
Ring of Fire
Ring of Fire
Empty Skill
N/A
Inferno
Inferno
Stone Curse
Stone Curse
Guardian
Guardian
Empty Skill
N/A
Search
Search
Empty Skill
N/A
1Wystepuje tylko w trybie multiplayer
2Wystepuje tylko w zwojach i laskach. W Hellfire czary Nova oraz Apocalypse mogą wystąpić w Książkach.
3Występuje tylko w zwojach.
4Wystepuje tylko w laskach.
5Występuje tylko w Hellfire.
dagger