Diablo Hellfire - Dane techniczne na temat Czarów
Apocalypse
Działa przeciw wszystkim potworom bez względu na ich niewrażliwości.
W Hellfire działa tylko na te potwory które znajdują się w twoim polu widzenia.
Używany przez Diablo.
Możliwe do zablokowania.
Blood Star
Prędkość: 16
Osoba rzucająca traci 5 Hit Points lub 5 dodatkowych punktów many, gdy używa Mana Shield.
Używają go Hell Spawn.
Możliwe do zablokowania.
Bone Spirit
Prędkość: 16
Nie zabija potwora, natomiast zabiera mu 1/3 HP. Użyty przeciw innemu graczowi zabiera mu 1/6 życia.
Osoba rzucająca traci 6 HP lub 6 dodatkowych punktów many, gdy używa Mana Shield.
Możliwe do zablokowania.
Chain Lightning
Prędkość: 32
Rzuca jeden piorun w kierunku gdzie ustawisz kursor oraz po jednym piorunie dla każdego potwora
Na wysokim poziomie w błyskawicach mogą pojawić się szpary, lub gdy wokół znajduje się wiele potworów.
Niemożliwe do zablokowania.
Charged Bolt
Prędkość: 8
Liczba Pocisków: 4 + [slvl/2]
Możliwe do zablokowania.
Elemental
Prędkość: 16
W zasadzie jest to Fireball z pewnymi zdolnościami samonaprowadzającymi.
Zadaje połowę obrażeń Fireball, jednak za jednym razem może trafi dwa cele.
Obrażenia rozprysku wybuchu wynoszą 1/64 obrażeń i to składa się na 0.7 sekundy i próbuje uderzyć co 0.05 sekundy i nie jest możliwe do zablokowania.
Możliwe do zablokowania.
Fireball
Prędkość: 16 + 2*slvl (max 50)
Fireball powoduje obrażenia od rozprysku wybuchu. Obrażenia od rozprysku równają się z obrażeniami Kuli Ognia. Jeśli Ognista Kula na swej drodze do celu napotkała jakąś przeszkodę to wtedy nie wystąpią obrażenia od rozprysku wybuchu.
Można zablokować Fireball albo rozprysk, jednak nigdy oba naraz.
Firebolt
Prędkość: 16 + 2*slvl
Możliwe do zablokowania.
Fire Wall
Liczba płomieni: 11
Ściana Ognia zniknie gdy nagle wzrośnie jakiś poziom czaru.
Ściana Ognia działa również na rzucającego czar i traktowana jest jak pułapka.
Niemożliwe do zablokowania.
Flame Wave
Prędkość: 16
Liczba płomieni: 5 + [slvl/2]
Fale Płomieni działają również na rzucającego czar i traktowane są jak pułapka.
Możliwe do zablokowania.
Flash
Czas trwania: 0.95 sekundy
Niemożliwe do zablokowania.
Golem
Statystyki Golema:
HP: 2*maxmana/3 + 10*slvl
AC: 25
To Hit: 40 + 2*clvl + 5*slvl
Min. Damage: 8 + 2Ąslvl
Max. Damage: 16 + 2*slvl
mlvl: 12 (w zależności od trudności)
Resistances: brak
Immunities: Apocalypse, Stone Curse, Telekinesis

Gracz może mieć tylko jednego golema, gdy rzucisz drugi raz zaklęcie to Golem zniknie.
Jeśli dwóch graczy będzie posiadało golema, to wtedy ich golemy będą walczyć miedzy sobą.
Jeśli twój golem zabije potwora to dostaniesz za niego punkty doświadczenia
Jeśli w pobliżu nie będzie żadnego potwora, to golem będzie szedł w kierunku w którym zwrócony jest gracz.

Guardian
Czas trwania: 4*slvl/5 + 2*clvl/5 sekundy (maksimum 24 sekundy, minimum 0.8 sekundy)
Częstotliwość strzelania: co każde 0.8 sekundy
Możliwe do zablokowania.
Guardian strzela Firebolt i dmg zależy od poziomu Firebolt, wiec pokazane obrażenia nie są prawdziwe.
Za każdego potwora zabitego przez Guardian dostaniesz punkty doświadczenia.
Healing
Bonus:
Warrior, Monk i Barbarian: 2.0
Rogue i Bard: 1.5
Sorcerer: 1.0
Heal Other
Bonus:
Monk:3.0
Warrior i Barbarian: 2.0
Rogue i Bard: 1.5
Sorcerer: 1.0
Holy Bolt
Prędkość: 16 + 2*slvl
Działa tylko przeciw nieumarłym
W Hellfire Diablo oraz Bone Demons posiadają odporność na Holy Bolt.
Identify
Identyfikuje magiczne oraz unikalne przedmioty.
Inferno
Czas trwania: 1, 1.25 oraz 1.50 sekundy (Trzy wartości oznaczają trzy płomienie z których pierwszy zaczyna się najbliżej rzucającego czar)
Niemożliwe do zablokowania.
Infravision
Widzisz w infrawizji potwory oraz graczy, którzy są poza zasięgiem twojego wzroku. Obdarzy cię nią również Murky Pool.
Lightning
Prędkość: 32
Czas trwania: ([slvl/2]+6)/20 sekundy
Mana Shield
Trwa aż mana spadnie do 0 lub wejdziesz na inny dlvl
W Diablo redukuje obrażenie - 33%
Jeśli slvl wynosi 0 to obrażenie nigdy nie będą redukowane
Z powodu buga niegdy nie otrzymasz stuna (ogłuszenie) ani nie zadziała na ciebie odrzucanie celu w przyrostku "the bear" oraz przez Diablo, jeśli otrzymasz obrażenia większe niż twoje bieżące HP (mając na sobie Mana Shield)
Tylko Hellfire:
-Zmniejsza obrażenia, jednak z powodu błędu redukcja faktycznie jest obniżona, kiedy rośnie slvl. Redukcja obrażeń równa się 100/(3* slvl)%
- Jeśli slvl jest wyższy niż 7 to slvl ustawiony jest na 7
Nova
Liczba Pocisków: 92
Prędkość: 16
Niemożliwe do zablokowania.
Phasing
Teleportuje nas w losowe miejsce znajdując gdzieś w pobliżu.
Resurrect
Przywraca do życia innych graczy, którzy zostali zabici. Wskrzeszony gracz będzie posiadał 10 HP (albo MAX HP, jeśli jego MAX HP < 10)
Stone Curse
Czas trwania: 4.8 + 0.8*slvl sekund (maksymalnie 12 sekund)
Działa na wszystkich potworach z wyjątkiem Diablo i Na - Krul.
Nie działa na innych graczy.
Potwory będące w fazie szarżowania itp. są tymczasowo odporne na Stone Curse.
Telekinesis
Za jej pomocą można na odległości otworzyć skrzynie, drzwi, biblioteczki, użyć kapliczki itd. Można jej również używać do podnoszenia przedmiotów z odległości.
Można jej użyć na potworze, jednak zadaje zbyt małe obrażenia, aby otrzymać punkty doświadczenia, Na telekinezę odporni sa Snotspill, Gharbad the Weak, Zhar the Mad, Warlord of Blood, Lachdanan, Arch-Bishop Lazarus, Blackjade oraż Red Vex.
Jeśli potwór znajduje się w postaci skamieniałości (poprzez użycie Stone Curse), to użycie na nim telekinezy powoduje, iż natychmiast traci ten stan.
Teleport
Teleportuje nas w dowolnie wybrane przez nas miejsce
Town Portal
Tworzy portal, przez który możemy przenieść się do miasta. Portal znika po tym jak w mieście z powrotem do niego wejdziemy.
Nowe czary dostępne w Hellfire
Berserk
Wszystkie unikalne i specjalne potwory są odporne na Berserk.
Potwory będące w fazie szarżowania itp. są tymczasowo odporne na Berserk.
Zwiększa obrażenia zadawane przez potwora w przedziale 20-30% plus poziom czaru. (Mogą wystąpić problemy jeśli wartość jest wyższa niż 255)
Nie dostaniesz żadnego doświadczenia gdyż potwory zostały zabite przez innego potwora.
Potwory odporne na magie będą miały 50% szanse na ucieczkę przez zaklęciem, natomiast zakleicie to nie działa na potwory posiadające niewrażliwość na magie.
Immolation
Liczba pocisków: 92
Prędkość: 16 + slvl
Posiada takie same obrażenia jak Nova
Immolation używa pocisków bazujących na Fireball (zawierające obrażenia od rozprysku wybuchu), one posiadają tylko inne obrażenia i prędkość w porównaniu do zwykłego Fireball.
Jester
Czary rzucane przez Staff of Jester:
Firebolt 20%
Apocalypse 10%
Chain lightning 10%
Fireball 10%
Fire Wall 10%
Guardian 10%
Teleport 10%
Town Portal 10%
Lightning Wall
czas trwania: 12.75 + 12.75*slvl sekund
Liczba piorunów: 11
Niemożliwe do zablokowania.
Posiada podwójne obrażenia ściany ognia i trwa znacznie dłużej.
Magi
Całkowicie odnawia mane.
Mana
Bonus:
Sorcerer:2.0
Rogue i Bard:1.5
Warrior, Monk oraz Barbarian:1.0
Działa w podobny sposób jak Healing, lecz regeneruje mane kosztem życia.
Reflect
Czas trwania: slvl*clvl trafień
Zmniejsza obrażenia w zwarciu o 20-29% i odbija je z powrotem na atakującego nas potwora. Poziom czary wpływa na liczbę uderzeń które wytrzyma czar.
Nawet jeśli zablokujesz atak, to 20-29% obrażeń i tak jest odbijane na przeciwnika.
Zablokowany atak jest liczony jako trafienie, gdyż obrażenia zostaną odbite.
Reflect przestanie działać jeśli postać zginie lub opuści dany dlvl.
Ring of Fire
Liczba płomieni: 22
Niemożliwe do zablokowania.
Posiada takie same obrażenia jak Fire Wall i trwa tyle samo.
Pierścień ognia zniknie gdy wzrośnie twój slvl.
Działa również na rzucającego czar i traktowana jest jak pułapka.
Search
Czas trwania: 12.25 + 10*slvl + clvl
Przedmioty na ziemi zostają podświetlone.
Przedmioty zostają pokazane na mapie.
Warp
Teleportuje cię do najbliższych schodów.