Zmiana ucha w serce
Grając na Battle.Net gdy zabijemy innego gracza pozostaje nam jego Ucho, gdy użyjemy na nim zwoju identyfikacji zamieni się w Serce (nie graficznie). W jakim celu służy Serce, nie wiadomo. Jednak w plikach gry oprócz grafiki ucha znajduje się również grafika serca oraz oka. Być może zarówno ucho serce oraz oko miały być ze sobą w jakiś sposób powiązane.
Krowy w Tristram
Kliknij kilkakrotnie na jedną z krów stojących w Tristram a twój bohater powie zabawny tekst :-)
- Yep, that's a cow all right.
- I'm not thirsty.
- I'm no milk maid.
Krowi Poziom | Cow Level
Cow Level jest jednym z najstarszych i największych żartów czy też mitów związanych z grą Diablo 1. W Tristram możemy spotkać 3 krowy, kiedy gracze odkryli iż po kilku kliknięciach na nich nasz bohater rzucał zabawne teksty, wtedy to pojawiły się plotki o tym, jak to otwiera się legendarny ukryty portal, jeśli klikniesz na nie odpowiednią ilość razy... Od czasu bajeczki puszczonej w net przez jakiegoś żartownisia, ludzie nieustannie wymyślali coraz więcej i więcej absurdalnych dróg i sposobów a nawet określonych rytuałów prowadzących do ukrytych czeluści. W sieci pojawiły się również sfabrykowane screeny przedstawiające rzekomy Cow Level np Succuby siedzące na krowach i inne tego typu bzdury :-). Jedno jest pewne - Cow Lvl nigdy nie istniał w Diablo 1, dopiero Blizzard widząc jaką popularnością cieszy się mit Krowiego Poziomu, postanowił w Diablo 2 wprowadzić ten sekretny level.
Ukryte napisy | BUY WAR II - NATALIE PORTMAN ROCKS
Najwyraźniej twórcą Diablo musiało się bardzo nudzić gdyż na obrazku, który pojawia się na ekranie po włożeniu płyty z Diablo do napędu CD umieszczone zostały ukryte napisy "BUY WAR II" oraz "NATALIE PORTMAN ROCKS". Można je zobaczyć gdy podda się ten obrazek odpowiedniej obróbce graficznej np. użycia narzędzia "odwrócenie kolorów" lub innego. Poniżej umieściłem obrazek który przedstawia owe ukryte napisy. Do edycji tego obrazka użyłem Corel Photo Paint 9 i narzędzia "Równoważenie lokalne" gdyż uważam, iż dzięki temu ukryte napisy są bardziej widoczne niż przy "odwróceniu kolorów".
Ukryte questy i postacie w Hellfire
W oficjalnym rozszerzeniu do Diablo - Hellfire, istnieją ukryte postacie i zadania. Jednym takich zadań jest Cow Quest, które zastępuje zadanie Farmer's Orchard. A NPC Lester the Farmer zostaje zastąpiony przez Complete Nut, który przebrany jest za krowę. Quest ten prawdopodobnie był kolejnym żartem związanym z Krowim Poziomem, lecz zdecydowanie nim nie był. Natomiast co do ukrytych postaci to początkowo dostępna była tylko jedna postać - Bard, lecz wraz z wydaniem patcha v1.01 dodano kolejną "ukrytą" postać - Barbarian. Więcej informacji na temat ukrytych zadan i postaci znajduje sie w dziale Command.txt
Menu charakterystyk w instrukcji do Diablo 1
W instrukcji do Diablo pokazany jest screen przedstawiający menu ze startowymi statystykami wojownika o nazwie "ZANN". Screen ten zapewne pochodzi z wczesnej wersji gry, gdyż podane na nim statystyki różnią się nieco od statystyk z finalnej wersji gry. Również nie widać na nim fragmentu sfery życia, której wierzchołek powinien być widoczny na dole obrazka. Ciekawostka jest to, iż nazwa postaci Zann jest użyta w Diablo 2, mianowicie czarodziejki w Diablo 2 wywodzą się z klanu o nazwie Zann Esu
6 strona w SpellBook
W instrukcji do Diablo pojawia się również screen przedstawiający 6 stron w księdze czarów. Screen ten prawdopodobnie pochodzi z Diablo beta i jest dowodem na to iż w Diablo miało być zdecydowanie więcej czarów niż wersji finalnej.
5 strona w Spell Book
Gdy w Spell Book klikniesz na obszar pomiędzy czwartą strona a ramką księgi, to pojawi się piąta strona, jest to pozostałość po wcześniejszych wersjach Diablo.
Nieznana lokacja
Poniższy screen pochodzi z pierwszych materiałów reklamujących Diablo, jak można zauważyć w ostatecznej wersji gry nigdy ta lokacja się nie ukazała.
Pierwszy film promujący Diablo
Poniżej znajduje się pierwszy filmik promujący Diablo 1. Możemy na nim zobaczyć pierwotny wizerunek Diablo. Film ten pochodzi z 1995 roku.
Niewykorzystane filmiki
W archiwum diabdat.mpq, które zawiera płyta Diablo CD, znajdują się dwa niewykorzystane filmiki doom.smk oraz butcher.smk, Z pewnością oba filmy miały związek z zadaniami, które zostały wycofane z ostatecznej wersji gry. Filmik doom.smk prawdopodobnie miał mieć związek z questem o nazwie "Map of The Stars" o którym jest napisane kilka ciekawostek niżej, natomiast filmik butcher.smk zapewne miał związek Rzeźnikiem i prawdopodobnie chodzi o zadanie "The Butcher's Chamber". Poniżej można obejrzeć oba niewykorzystane filmiki.
Diablo 1 Doom
Diablo 1 Butcher
Niewykorzystane Czary
Wiele czarów nie znalazło się w finalnej wersji gry. Część nazw oraz ikon czarów jest znana, oto one:
Poniżej znajdują się Ikony czarów do których nieznane są oficjalne nazwy.
Niewykorzystane potwory
Poniżej znajdują się nazwy i animacje potworów które nie zostały wykorzystane w grze a znajdują się na płycie w archiwum diabdat.mpq.
Grafiki potworów: Bone Demon, Devil Kin Brute, Lord Sayter, Unraveller oraz Invisible Lord zostały wykorzystane w Hellfire.
Niewykorzystane obrazki przedmiotów
Poniżej znajdują się obrazki przedmiotów pochodzących z Diablo Pre-Release Demo. Diablo Beta oraz Hellfire, które oficjalnie nigdy nie znalazły się w finalnej wersji gry.
Ukryci Bossowe
W Kodzie gdy Diablo występuje kilka bossów, którzy z przyczyn technicznych nigdy nie pojawią się w żadnej rozpoczętej rozgrywce.
Unikaty nie do znalezienia
Z powodu zasad generowania przedmiotów w Diablo, grając w trybie multiplayer nigdy nie można będzie znaleźć tych oto unikatów: Bramble, Crackrust, Lightforge, The Deflector, Gonngal's Dirk oraz The Mangler. Natomiast w trybie Single Player są ona prawie nie do znalezienia.
O DIABLO PRERELEASE-DEMO
W 1996 roku Blizzard wydał bardzo wczesną Demonstracyjną wersję Diablo. Wersja ta cechowała się innym interfejsem gry, czarami oraz właściwościami przedmiotów które nie były dostępne w późniejszych wersjach gry, dostępna jedna postać Warior, dostępny jeden poziom i jedno zadanie do wykonania - The Butcher (Normalnie Butcher znajduje się na 2 poziomie).
Panel kontrolny w Pre-Release Demo
W Diablo Pre-Release Demo występuje inny panel kontrolny, który mocno różni się od tego jaki widzimy w finalnej wersji gry, Różnice polegają na tym że brakuje "pasa" w którym umieszczało się potiony i scrolle. Zamiast tego pojawiają się one w kwadraciku po lewej stronie (identycznym jak te, w którym znajdują się ikony czarów), oprócz tego, brakuje przycisku "Quests" a jego rolę spełnia przycisk "Quest Log" znajdujący się w menu charakterystyk. Jeszcze ciekawostką jest to, że menu charakterystyk pojawia się po prawej stronie, a menu ekwipunku po lewej (w finalnej wersji jest na odwrót).
Mapa Tristram w Pre-release Demo
W Pre-Release Demo za murkiem za chatą Adrii znajduje się mostek na rzece, którego nie ma w wersji finalnej. Natomiast obok Wirta znajduje się dziwna rozpadlina w ziemi, której której również brakuje w pełnej wersji gry.
Wirt w Pre-Release Demo
W Diablo Pre-Release Demo Wirt pojawia się tylko od czasu do czasu, oprócz broni można u niego kupić potiony, scrolle i księgi
Please help...! I barely escaped from...
the Butcher...! He killed... my wife... my
children! I beg of you... in the name of
God... avenge them...
Poniżej znajduje się tekst, który wypowiadany jest po powyższej kwestii, gdy kliknie się na konającego Townsmana:
".........." The man's body appears to be
twisted in agony!
Book of Identify w PR Demo
W Diablo Pre-Release Demo można znaleźć Book of Identify a można ją kupić za 1000 gold.. W finalnej wersji gry w czar ten dostępny jest jedynie w zwojach i laskach.
Oils w Pre-Release Demo
W pomocy do Diablo Pre-Release Demo znajduje się dział Usable Items, w którym jest informacja o olejach (oils), które jednak nie pojawiły się w końcowej wersji gry. Natomiast oils można spotkać w dodatku do Diablo: Hellfire, gdzie za ich pomocą można np. zwiększyć damage lub durability broni. Poniżej znajduje się grafika dla oil oraz wygląd kursora po użyciu oil.
WYCOFANE QUESTY
W Diablo miało być dostępnych o wiele więcej zadań, lecz znaczna część z nich została wycofana finalnej wersji gry. Poniżej opisze część z tych zadań które nigdy nie trafiły dopełnej wersji gry.
The Map of The Stars
Z ostatecznej wersji Diablo zostało wycofanych bardzo wiele questów. Spośród tych wycofanych zadań najbardziej znany jest quest o nazwie "The Map of The Stars". To zadanie zlecał nam Cain gdy mieliśmy przy sobie mapę. Opowiedział nam o mapie, która została stworzona po to by pokazać kiedy Diablo uwolni się ze swojego więzienia. Kiedy dwie gwiazdy na mapie się połączą, Diablo będzie u szczytu swych mocy. Będzie wszechpotężny, i niezwyciężony. Zadanie polegało na zabiciu Diablo zanim gwiazdy na mapie się połączą. Jednak Blizzard zrezygnował z tego zadania a część tekstów pochodzących z "The Map of The Stars" zostało wykorzystanych w zadaniu "Archbishop Lazarus" oraz "Diablo"
Dodam jeszcze, że zadanie "The Map of The Stars" jest oficjalnie uznawane przez Blizzard jako jako wycofany quest. Wycofanie tego zadania Blizzard tłumaczy tym, że: "zmienił się sposób rozgrywki Diablo" - prawdopodobnie chodzi o desynchronizację gry w trybie multiplayer. Animacje Mapy Gwiazd można zobaczyć na poniższym filmiku.
Trimayne the Priest
W Tristram miał znajdować się jeszcze jeden NPC - Ksiądz Trimayne (Trimayne the Priest). Miał przebywać w pobliżu kościoła jednak pojawiałby się tylko od czasu do czasum gdyż często podróżował. Przypuszczalnie miał być związany z zadaniem "Fleshdoom, Wielder of Shadowfang", questem który nigdy nie znalazł się w finalnej wersji gry. Po rozmowie z nim miał wyjawić ci, że jakiś czas temu wezwano go do obłąkanego człowieka, który uciekł z labiryntu. Trimayne podejrzewając, iż ów człowiek został opętany przez jakiegoś demona rozpoczął egzorcyzmy, okazało się że demonem który opętał tego człowieka był Fleshdoom, a ów człowiek posiadał w swej pamięci wspomnienia o starożytnym demonicznym mieczu Shadowfang. Później Trimayne zlecał zadanie zniszczenia demona o nazwie Fleshdoom i odzyskaniu jego przeklętego miecza Shadowfang, które więzi niejedną zamęczona duszę. Jednak kiedy demoniczne ostrze zostało oddane Trimayne'owni miał on zostać pochłonięty przez piekielny ogień i zabity.
Przypuszczalnie początkowo to właśnie Tremain miał zlecać zadanie "Arcybiskup Lazarus" a nie Decard Cain, a nagrodą w tym zadaniu miał być potężny unikat - buława o nazwie: Lightforge. Mimo iż zadanie dotyczące Lazarusa nie zostało usunięte, to praltycznie niemożliwe jest aby legalnie uzyskać unikat Lightforge. Miecz Shadowfang (Kieł Cienia) można znaleźć w drugiej części Diablo. Poniżej jego obrazek.
Izual, the Fallen Angel
Wśród zadań, które nie znalazły się w ostatecznej wersji Diablo znajduje się również zadanie "Izual, the Fallen Angel". To zadanie miała zlecać nam Gillian, która opwiadała jak kiedyś Farnham będąc kompletnie pijany ciągle bełkotał coś o Izualu i Azurewrath. To zadanie miało polegać na odnalezieniu i zniszczeniu Izuala by uwolnić jego utrapiona duszę. Nagrodą w tym quescie miał być unikat "Azurewrath" (Błękitny Gniew). Zarówno zadanie związane z Izualem jak i jego miecz można znaleźć w Diablo 2. Poniżej znajduje się screen przedstawiający miecz "Azurewrath".
The Infestation of Worms
Zadanie "The Infestation of Worms" miał zlecać Pepin, który opowiedział nam, że gdy odwiedził pewnego chorego człowieka, usłyszał w jego domu dochodzące z piwnicy dziwne odgłosy oraz lepki, słodki odór. Gdy tam zajrzał zobaczył ogromne robaki wijące się i wypełzające wprost z podłogi. Jak nie trudno się domyślić zadanie polegało na zabiciu "robali" zanim odnajdą właściwą drogę miasta.
Andariel, Maiden of Anguish
W Diablo miał znaleźć się również quest "Andariel, Maiden of Anguish" Zleceniodawcą miała być Gillian, która opwiedziała nam, że w ostatnich dniach z wioski zniknęło kilkoro mężczyzn, ponadto niektórzy mieszkańcy twierdzą iż dostrzegli dziwne szkarłatnie światła iskrzące się w głębinach lasu. Światła te miały mieć związek z demoniczną kusicielką Andariel znaną również jako Maiden of Anguish (Pani Cierpienia). Jej żądza krwi śmiertelników była tak wielka, że nauczyła się zaklęcia dzięki któremu mogła wejść do królestwa śmiertelników. Uwodząc jednego z Mrocznych Czarodziei Netherworld, Andariel zdobyła wiedzę, dzięki której zwabiała śmiertelnych mężczyzn do swego mrocznego zakątka Piekła.
The Island of the Sunless Sea
Kolejnym niewykorzystanym questem, który zlecał nam Farnham jest "The Island of the Sunless Sea:
"W dawno zapomnianych czasach, morze błękitu znajdowało się na skraju ognistego nie - świata. Była to oaza dla tych, którzy służyli jako strażnicy bram Piekła. Anioły i wojownicy światła używali tego miejsca do leczenia swych ran i zdobywania nowych sił. Było to również miejsce, gdzie mogli trenować i przygotowywać się do Wojny Grzesznych. Legendy mówią o trójcy skał, które kryły ścieżkę do Wyspy na Bezsłonecznym Morzu."
Zadanie to polegało na odnalezieniu drogi prowadzącej do The Island of the Sunless Sea (Wyspy Bezsłonecznego Morza) dzięki czemu mieliśmy zostać sowicie nagrodzeni.
Spór o film Diablo
Kiedyś Blizzard prowadził spór z New Line Cinema w sprawie filmu, który został wtedy nazwany El Diablo. Jednak Blizzard wcześniej zarezerwował sobie prawo do tytułu filmu z nazwą "Diablo" i spór wygrał. Skutkiem tego było zmienienie nazwy filmu na Odwet.
Plik lvl16int.wav
W archiwum diabdat.mpq znajduje się plik lvl16int.wav - jest to prawdopodobnie głos Diablo który miało być słychać po wejściu na 16 level. Możecie go pobrać klikając tutaj (266 KB). Ciekawostką jest to, że po odtworzeniu tego dźwięku od tyłu możemy usłyszeć "Eat your vegetables and brush after every meal" co można przetłumaczyć jako "Jedz swe warzywa, i myj zęby po każdym posiłku" :-). Plik w wersji oryginalnej oraz w wersji odtworzonej wspak można posłuchać poniżej.
Wersją odwrócona
Rekord w szybkości przechodzenia Diablo 1
Serwis Speed Demos Archive, dokumentujący rekordy w szybkości przechodzenia gier komputerowych i konsolowych, udokumentował także rekord w szybkości ukończenia pierwszej części Diablo (bez modów, cheatów, itp.). Rekord, dokonany Magiem wynosi 3 minuty 12 sekund i należy do Polaka, Macieja 'groobo' Maselewskiego. Rekord ten nie został uznany przez Polską Scenę Diablo 1, gdyż gra nie została wygenerowana w sposób przypadkowy a filmik jest sklejony z wielu części. Materiał ten jednak może przybliżyć nam jak szybko można przejść tę grę posiadając ogromne szczęście przy generowaniu poziomów i innych elementów gry.
Diablo we Flashu - Necromanthus
W sieci spotkać można ciekawą gierkę we Flashu autorstwa Necromanthusa, której akcja została osadzona w scenerii pierwszej części Diablo. Zapraszam tutaj
Niewykorzystane dźwięki
W pliku diabdat.mpq znajdują się wypowiedzi postaci i dźwięki, które nie zostały wykorzystane w grze. Niektóre teksty nawiązują do niewykorzystanych zadań. Dźwięki te można odsłuchać w poniższych odtwarzaczach.
Diablo 1 - Unused Speech part 2
Diablo Roguelike
Nieco starsi gracze pamiętają na pewno gry cRPG typu roguelike, które cechowały się prostym pomysłem i prostym wykonaniem. Cały świat reprezentowały kolorowe znaczki ASCII (widok był z góry). Fan tego typu gier Kornel Kisielewicz postanowił przenieść w realia roguelike świat pierwszej części Diablo, info o tymże dziele oraz możliwość pobrania grywalnej wersji znajdziecie na stronie: http://diablo.chaosforge.org/
BŁĘDY W GRZE
W Diablo 1 występuje wiele bugów i dziwactw, które mogą w większym lub nawet minimalny wpływ na naszą grę. Pełna lista bugów i innych dziwactw znajduje się w dziale Bugi w Diablo 1
Największa gra wszech czasów
W lipcu 2005 roku serwis GameSpot, bez wątpienia autorytet w dziedzinie gier video, dodał pierwszą część Diablo do swojej Listy Największych Gier Wszechczasów. Serwis ten nieczęsto dodaje nowy tytuł do swojej unikatowej listy, dlatego jest to tym większe wyróżnienie dla pierwszej części "diabełka". W uzasadnieniu redaktorzy z Gamespotu napisali wiele miłych słów o tej piekielnie przyjemnej grze, która stała się matką dla całkowicie nowego gatunku gier action-RPG :-) Wszystkich zainteresowanych zapraszam pod ten adres.
Odniesienia do Diablo w innych grach
W StarCrafcie jednostki Protossów - Arbiter i Observer powtarzają tekst powitalny Adrii "I sense a soul in search of answers" (wyczuwam duszę poszukującą odpowiedzi), jeśli wielokrotnie się na nie kliknie.
Również w StarCrafcie, Observer odtwarza wypowiedź Griswolda, dokładnie tę, w której kowal wypowiada się w zachwycie o wielkim grzybie. Co więcej, eksplozje crittersów po wielokrotnym naciśnięciu myszą mogą mieć związek z osnutym legendą "Krowim Poziomem".
W ostatnim poziomie kampanii ludzi w WarCrafcie 3: The Frozen Throne jedną z nieprzyjacielskich jednostek jest Rzeźnik. Gdy atakuje oddziały gracza, wita je tym samym zdaniem, co oryginalny Rzeźnik z Diablo: "Aaah, fresh meat!" (Ahhh.. świeże mięso!). Gdy ginie, upuszcza przedmiot nazwany "Pozostała noga Wirta".
Jednym z przedmiotów, które można znaleźć w MMOPRG World of Warcraft jest Trzecia noga Wirta.
W Fallout 2 w Den w siedzibie Slaversów ich lider Metzger (jego imię po niemiecku znaczy rzeźnik) mówi od czasu do czasu: "Aaah, fresh meat!".
W grze Sacred znajduje się wioska, która jest odzwierciedleniem Tristram z Diablo 1.
Muzyka z Tristram w nowej aranżacji
The One Ups to jazzowo funkowy zespół, który gra różne kompozycje z gier. Na ich stronie w serwisie Myspace, kiedyś pojawiła się ich aranżacja melodii, znanej fanom gier z serii Diablo z Tristram. Przerobiony utwór można posłuchać poniżej.
O Hellfire
Oficjalny dodatek do Diablo: Hellfire - nie był wydany ani tworzony przez Blizzard. Hellfire stworzyło Synergistic Software, natomiast wydane zostało przez Firmę Sierra Entertainment. W Hellfire wykorzystano część grafik (potwory) oraz dźwięki, które znajdowały się w archiwum diabdat.mpq a nie zostały wykorzystane w Diablo.
Diablo na różne platformy
Blizzard wydał Diablo nie tylko na platforme PC ale również na komputery typu Macintosh. Natomiast firma Electronic Arts w 1998 roku wydała Diablo na konsole Playstation (PSX).
Powstawało Diablo na Gameboy'a | Diablo Junior
W serwisie o grach konsolowych, Past to Present, w czerwcu 2007 pojawiła się informacja, jakoby Blizzard pracował niegdyś nad konwersją Diablo na konsole przenośną Gameboy. Według serwisu prace zostały przerwane na etapie dema technologicznego. Na stronie przedstawiono krótki opis tech-dema Diablo na Gameboy'a oraz zdjęcia i filmy. Serwis Video Games Blogger, przypuszcza, iż tech-demo powstało pomiędzy 1996 a 1998 rokiem, kiedy to wydano diablo na PC, Mac oraz PlayStation.
Informacji, które zaprezentował serwis Past to Present zostały potwierdzone 8 października 2012 roku, kiedy to serwis Shack News artykuł, w którym David Craddock z Blizzardu autor książki "Stay Awhile and Listen" ujawnił, że studio Blizzard North planowało przenieść Diablo 1 na konsolkę Game Boy Color lub Game Boy Advance. Gra miała nazywać się Diablo Junior
Poniżej znajduje się, krótki filmik prezentujący Diablo 1 Gameboy Tech Demo. Więcej informacji znajdziecie w dziale Diablo na GameBoy.
Makieta Katedry z Diablo
Swego czasu na jednym z francuskojęzycznych for można było podziwiać twórczość fana pierwszej części Diablo, który stworzył model katedry znajdującej się w Tristram. Przedstawiono tam kilkadziesiąt zdjęć ukazujących jak kawałek po kawałku powstawała makieta katedry. Poniżej znajduje się prezentacją tejże makiety.
Butcher i Skeleton King
Boss o nazwie Butcher uznawany jest za Overlorda lecz według kodu gry nie należy do żadnego z czterech podtypów Overlordów występujących w grze i jest on tzw. potworem specjalnym. Podobnie Skeleton King (Leoric) nie należy do żadnego z czterech typów szkieletów i również jest potworem specjalnym. Jednak w przypadku Butchera widzimy duże podobieństwo do innych Overlordów, lecz w przypadku Leorica nie ma tak dużego podobieństwa do innych szkieletów. Jedyne podobieństwo pomiędzy Skeleton King a Szkieletami jest takie, że zarówno Leoric jak i Szkielety są kościotrupami ;-)
Boss "Bongo"
W Diablo 1 występuje potwór unikalny o nazwie "Bongo". Należy on do rodziny Fallen Ones. Jednak Bongo jest również nazwą jednego z gatunków antylop zamieszkujących tereny Afryki. Oprócz antylop taką samą nazwę posiada instrument muzyczny, który swym wyglądem przypomina bębenek i taka samą również pełni funkcję. Istnieje jeszcze jedno znaczenie słowa bongo, mianowicie jest to również "przyrząd" służący do palenia marihuany. Być może twórcy gry często używali tego "wynalazku" i dlatego postanowili nazwać tak jednego z bossów ;-)
Boss "El Chupacabras"
W Diablo 1 występuje boss o nazwie El Chupacabras, który należy do gatunku Scavengers (Ścierwojady/Trupojady). Nazwa tego potwora nie przypadkowo znalazła się w Diablo 1. Otóż w Ameryce Południowej "istnieje" niezidentyfikowane stworzenie nazywane przez tamtejszą ludność właśnie "El Chupacabras", lub Chupacabra (czyt. czupakabra). Nazwa ta oznacza tyle co "Wysysacz Kuz". Nazwa wzięła się stąd, iż Chupacabra miało napadać na zwierzęta domowe i wysysać z nich krew. To legendarne zwierzę jest obiektem badań kryptozoologii, którego istnienia nie udało się jednak wiarygodnie potwierdzić.
Hellfire: Na-Krul - Ukryty tekst
W Hellfirre, dodatku do Diablo wydanym przez Sierra Entertainment, w archiwum *.mpq znajduje się ukryty tekst, który wymawia Na-Krul, gdy wychodzi ze swojej komnaty. Jest to zabawny tekst w którym Na-Krul mówi jak DJ radiowy. Dźwięk ten można aktywować poprzez użycie pliku Command.txt. Poniżej znajduje spisany "ukryty" tekst, który wypowiadany przez Na-Krul'a.
Hi, I'm free! Free to confront the little (garbled) banished me to the void, Diablo! Hi Everybody, And I'm free to reward you, little mortal, with these Aerosmith tickets. You'll be getting backstage passes, you'll get to meet Steven Tyler and the whole band - this Friday at the coliseum. Thanks for getting me out of there. By the way, I'm going to have to kill you. I'll be right back with the traffic and weather together.
Poniżej wersja przetłumaczona przeze mnie.
Witaj! Jestem wolny, wolny by stawić czoło małemu (niewyraźnie), który mnie wygnał w pustkę, Diablo! Cześć wszystkim, jestem wolny by nagrodzić cię mały śmiertelniku tymi oto biletami na Aerosmith. Będziesz mógł dostać się za kulisy, będziesz mógł spotkać się z Steven'em Tyler'em oraz resztą zespołu - w ten piątek w Coliseum. Dzięki za sprowadzenie mnie stamtąd. Swoja drogą, będę musiał Cię zabić. Zaraz wracam z informacjami o pogodzie i sytuacją na drogach.
Poniżej można posłuchać tego tekstu wymawianego przez Na-Krul'a.
Ukryte komnaty w Grobowcu Leorica
W trybie Single Player na ścianach w Grobowcu Leorica wiszą ukrzyżowane szkieletu, Gdy na nie klikniesz i je strącisz to otworzą się drzwi do ukrytych pokoi.