Wszystkie bugi w tej kategorii związane są z problemami w układzie podziemi, przejściami miedzy levelami, pozycjonowaniem obiektów i innych błędów spowodowanych układem płytek w projekcie gry.
Błędy rysowania ekranu w Caves
Pewnie formacje ścian w Caves mogą spowodować nieszkodliwe problemy wyświetlanego obrazu. Występuje to, ponieważ niektóre punkty na danym poziomie nie posiadają zadanych grafik, zazwyczaj widziane są jako stalagmity (na automapie). Obrazki w nich będą się „marszczyć”.
Można zaobserwować „Lustrzane” odbicie, kiedy obraz postaci pojawia się w kałużach lawy.
Reset poziomu
Czasem, gdy kilkukrotnie zejdziesz po schodach w górę i w dół , cały poziom może ulec zmianie, łącznie z rozmieszczeniem ścian, potworów itp… co może sprawić, że pojawisz się w środku grupy stworów, lub wewnątrz ściany.
Niewidzialne Ściany w Piekle
Czasami na piekielnych poziomach, szczególnie na poziomie 16, istnieją ściany, które nie są widzialne dla graczy, lecz są traktowane jak normalna fizyczna bariera, która blokuje linię strzału i wzroku. Wydaje się istnieć pewne powiązanie pomiędzy wiszącymi na ścianach ciałami (znanymi jako „Shish Kebabs”) a ukrytymi ścianami.
Dziury w Ścianach
Wiele ścian w grze posiada dziury, które pozwalają strzałom i czarom przecisnąć się na druga stronę. Jedna taka dziura istnieje po lewej stronie komnaty Lazarusa.
Niemożliwe poziomy
Bardzo rzadko wygenerowany może zostać poziom, którego nie można ukończyć – podzielony na części, pomiędzy którymi przemieścić można się tylko dzięki czarom Phasing (przenikanie) i Teleport.
Odległe części mapy
Czasem, punktowe części mapy, jak ściany lub niedostępne obszary mogą być widoczne na automacie poziomu nawet, jeśli gracz jest od nich znacznie oddalony.
Potwory w ścianach
Potwory czasem pojawiają się wewnątrz zamkniętych drzwi bądź ścian, ponieważ zostały tam wygenerowane. Kiedy tylko jednak znajdą się w promieniu twego światła, zwyczajnie wychodzą one ze ściany / drzwi wewnątrz których były.
Kąty dalekosiężnych ataków [Ranged attack angels]
Postać nie będzie w stanie trafić potworów pod pewnymi katami, kiedy atakuje z dalekosiężnej broni, postać będzie musiała przesunąć się o jedno pole, aby zadać efektywny cios. Strzały wystrzelone w prostej linii do celu, są znacznie łatwiejsze by zakończyły się sukcesem.
Współdzielenie kwadratów
Kiedy postać przeteleportuje się lub phasuje na kwadrat na którym stoi potwor, to będzie się pokrywać z potworem. Postać będzie musiała zejść z kwadratu, żeby móc trafić potwora. Jednak potwor może atakować ten sam kwadrat na którym stoi.
Jeśli dwie postacie będą stały na tym samym kwadracie, co się zdarza bardzo rzadko, po rzuceniu Teleportu albo Ressurect kiedy ktoś stoi na ciele, gracz, który się nie poruszy będzie niewidoczny dla innych postaci. Co więcej, gracz, który jest wyżej na liście postaci w grze będzie pierwszy w kolejności do zaatakowania przez potwory.
Gracz może także dzielić kwadrat z Golemem.
Problem ze schodami
Postać może przeteleportować się lub phasowac w schody prowadzące w dół poziomów Hell i „lewitować” w polu, w środku „klatki” schodów. Postać może wtedy strzelać z łuków lub rzucać czary, ale zadane dalekosiężne ataki od potworów nie trafia w postać pod pewnymi katami.
Jeśli wejdziesz do Caves przez otwór nieopodal Wirta, możesz przesunąć kursor myszy na schody, mały punkcik po prawej stronie schodów pokaże „Up to level 8”. Jeśli klikniesz na niego, twoja postać zacznie iść w kierunku wejścia na poziom 8 (nawet jeśli nie widzisz go na mapie), chyba, że droga będzie zablokowana przez lawę, głazy lub inne przeszkody. Jeśli przeteleportujesz się w ten punkt, Twoja postać przeteleportuje się pod same schody do levelu 8 i pójdzie do góry!
Gracze mogą „blokować” schody kiedy przez nie przechodzą. Obraz „Duch” postaci przy wejściu na schody będzie widoczny dla innych graczy, i pozostanie tam dopóki postać, która „zajmuje” schody nie zakończy wczytywania kolejnego poziomu. Ten efekt blokowania występuje zawsze kiedy postać używa Mana Shield.
Potwory, które używają Hidden AI zawsze są aktywne. Dopóki nie ma miedzy nimi a graczem przeszkody (np. Zamknięte drzwi, beczki, które totalnie blokują przejście), dojdą one do gracza bez zadniej akcji ze strony postaci.
Gra zazwyczaj nie generuje potworów w pewnym zasięgu od schodów. To nie dotyczy pomieszczeń. Na przykład, wejdziesz do Caves i będziesz miał Storm Demons czekające 7 kwadratów od schodów, umieszczone tam ponieważ są w zakrytym pomieszczeniu. Od razu się na ciebie rzuca, otworzą drzwi i przyjdą po ciebie.
Promień Światła Bossów
Wszyscy bossowie w Diablo posiadają swój promień światła widzialny dla gracza. Kiedy się poruszają, światło przemieszcza się wraz z nimi. Kiedy jednak opuścisz poziom i wejdziesz do niego ponownie, początkowa pozycja bossa zostanie oznaczona tym światłem umieszczonym na podłodze nawet jeśli jego ciało będzie położone w zupełnie innym miejscu
Błędna lokalizacja wejść do poziomów
Kiedy gracze użyją schodów, żeby zejść na dół, każdy z graczy zobaczy drugiego gracza na następnym poziomie w nieprawidłowym miejscu, a swoją postać ulokowana poprawnie. Kiedy postacie się porusza, silnik gry naprawia tą sytuacje poprzez pokazanie, że postacie przesuną się o jedna kratkę więcej niż w rzeczywistości.
Podobnie, kiedy gracz weźmie Town Portal innego gracza, który prowadzi na dół, to może skończyć po drugiej stronie ściany jeśli portal został ustawiony tuz na „północ” ściany. Jest to spowodowane przesunięciem jednego kwadratu, ponieważ gracze nie mogą „wyjść” z portalu na pole, na którym znajduje się portal (ponieważ wtedy by wróciliby z powrotem do miasta).
Odnawianie się pułapek
Jeśli drzwi z pułapką zostaną otwarte, co uruchomi mechanizm, a następnie zamknięte, może to “zresetować” pułapkę. Opuść poziom i wróć do niego, a pułapka będzie sprawna ponownie.
Limit 127-miu
Nie możesz upuścić więcej niż 127 przedmiotów na podłogę na którymkolwiek z pięter, włączywszy w to miasto. Zauważ, że może to spowodować stratę rzeczy upuszczanych przez potwory, jeśli na podłodze poziomu znajduje się więcej niż 127 przedmiotów, ponieważ umierający potwór nie będzie miał miejsca do „położenia” nowej rzeczy, tak, jakby nigdy ona nie istniała. Pamiętaj, że każda kupka złota również jest liczona jako „przedmiot”.
Diablo posiada również limit 127 jako liczby czarów będących w działaniu (łącznie ze strzałami), które mogą pojawić się na poziomie jednocześnie. Niektóre czary, zwłaszcza Chain Lighting mogą wywoływać wiele efektów.
Przedmioty upuszczane na Kapliczkę, Biblioteczkę
Jeśli przedmiot upadnie na miejscu kapliczki lub biblioteczki, nie będzie możliwe jego podświetlenie ani podniesienie, dopóki kapliczka (biblioteczka) nie zostanie aktywowana.
Light Radius Moonbender’a
Podświetlone pole Moonbender’a (boss typu „Blink”) zostanie „zamrożone” (nie przemieści się) jeśli Moonbender przeniesie się obok ciebie, i nie będzie się przemieszczać nawet jeśli boss się poruszy.
Nietykalność przy chodzeniu w poziomie
Kiedy postać (lub potwor) chodzi po linii poziomej (pod względem monitora), nie może zostać trafiona przez większość czarów ani przez ŻADNE strzały, nawet jeśli zostały wystrzelone na linii, na której znajduje się postać.
Chodzenie w gore i w dół schodów
Możesz tylko zejść po schodach, kiedy jesteś w trybie „chodzącym”. Inne akcje typu machanie mieczem lub czarowanie uniemożliwia ci zejście przez schody.