Pozostałe bugi występujące w Diablo 1.
Duplikaty
W Diablo istnieje wiele duplikacyjnych bugów | błędów.
Sprzedawcy czasem mogą sprzedać duplikat. Duplikaty mikstur jakkolwiek są dość popularne, podczas gdy zasięg numerów ID podpisanych do tych potów jest dość niewielki.
Możesz również rzadko znaleźć dokładnie ten sam przedmiot dwu (a nawet trzy) krotnie w tych samych podziemiach. Po ID’ing (sprawdzeniu numeru ID?) przedmioty te wywołają automatyczny komunikat kiedy upuści się je na ziemię.
Najczęstsza duplikacja pojawia się przy rutynowym podnoszeniu przedmiotów. Blizzard nigdy nie naprawił tego błędu. Twórcy uważają że nie da się go zmienić bez całkowitej zmiany engine’u gry, co wydaje się być tylko tłumaczeniem, gdyż zostało to usunięte przy innych modyfikacjach.
Piata Strona Księgi Czarów
Kliknięcie na małą przestrzeń miedzy numerem 4 a prawym końcem księgi czarów spowoduje pojawienie się pustej strony.
Limit cen
Górny limit cen przedmiotów sprzedawanych u Griswolda lub Arii to 140,000 monet, choć postać wciąż może kupić przedmiot zajmujący 6 miejsc w plecaku i wart 170,000 monet. Limit Wirta wynosi 135,000 monet.
Familars
Familiars są demonami, a nie zwierzętarni jak pozostałe potwory z rodzaju nietoperzy.
Obecność bossów i potworów
Z powodu przydzielania bossów w zależności od dungeon level i odpowiadającym im typom potworów w kodzie, pewni bossowie nigdy nie pojawiają się w grze. Na przykład. Lord of the Pit (boss typu Azure Drake) jest przypisany do pojawienia się na levelu 13 ale Azure Drake nie mogą pojawić się na 13 tak wiec boss również tam się nie pojawi.
Niektórzy z bossów maja przypisane typy potworów, które nie występują w grze. Potwory nie występujące w grze to: Invisible Lord, Lord Sayter, Wyrm, Cave Slug, Devil Wyrm, Devourer, Bone Demon, Red Death, Litch Demon, Undead Balrog, Incinerator, Flame Lord, Doom Fire, Hell Burner, Devil Kin Brute, Unraveler, Hollow One, Pain Master, Reality Weaver, The Arch-Litch Malignus. (Satyr Lords, Devil Kin Brutes, Bone Demons i Unravelers występują jednak w Hellfire)
Name | Type | Dlvl | Name | Type | Dlvl |
---|---|---|---|---|---|
Blightstone the Weak | Lord Sayter | 4 | Hazeshifter | Unseen | 5 |
Warmaggot the Mad | Wyrm | 6 | Glasskull the Jagged | Red Storm | 7 |
Wrathfire the Doomed | Incinerator | 8 | Bronzefist Firestone | Hellstone | 8 |
Doomgrin the Rotting | Red Death | 8 | Stormbane | Storm Rider | 9 |
Madburner | Flame Lord | 9 | Lord of the Pit | Azure Drake | 13 |
Bonesaw the Litch | Litch Demon | 9 | Grimspike | Obsidian Lord | 19 |
Devilskull Sharpbone | Red Death | 9 | Doomlock | Storm Lord | 28 |
Warpfire Hellspawn | Hell Burner | 11 | Blacktongue | Counselor | 12 |
Festerskull | Undead Balrog | 11 | Soulslash | Unraveler | 12 |
Howlingire the Shade | Hollow One | 13 | Bloodmoon Soulfire | Pain Master | 13 |
Zamphir | Reality Weaver | 15 |
Kapliczki
Enchanted Shrine zredukuje poziom czarów o dwa, jeśli ich poziom podstawowy wynosi 15 zamiast zwykłej redukcji o jeden poziom. Wynika to z mechanizmu, jakim posługuje się kapliczka – zwiększa wszystkie czary o jeden a następnie zmniejsza jeden losowo wybrany o dwa poziomy. Czar z poziomu 15 nie może zostać zwiększony do 16 a następnie zostać zmniejszony do 14, dlatego pozostanie on na 15 i zmniejszy się do 13.
Mysterious Shrines, Tainted Shrines i Fountains of Tears działają na identycznej zasadzie. Mogą wybrać do podniesienia cechę, która jest już na maksymalnym poziomie i obniżyć pozostałe.
W wyniku projektu systemu, który ustala w jaki sposób gra radzi sobie z losowo generowanymi efektami kapliczek Hidden Shrines redukują wytrzymałość przedmiotów trzymanych w prawej ręce częściej niż innych. Mysterious Shrine podnosi cechę Zręczności częściej niż inne cechy, zaś Enachanced Shrines ma tendencję do obniżania poziomu czaru Chain Lightning częściej niż pozostałych czarów. Ten efekt jest mniej zauważalny gdy grasz w trybie gry dla pojedynczego gracza, gdy losowe efekty generowane przez kapliczki stają się bardziej „losowe”. Tak naprawdę, „prawdopodobieństwo” posiadane w pamięci przez KTÓRAKOLWIEK z kapliczek nie jest do końca dokładne. Przy włączeniu gry ta pamięć najczęściej jest pusta, co gra odczytuje jako „zero”, co powoduje właśnie nie – losowe zachowanie. Grając przez dłuższy czas pamięć ta rzadziej znajduje się na poziomie zerowym, co w ostateczności likwiduje brak tego efektu.
Sprawy zerowego hit points
Pod pewnymi specjalnymi warunkami, postać może posiadać 0 hit points, i nie będzie martwa. Postać jest wtedy niepodatna na każdą formę ataku, dopóki się nie uleczy lub zostanie na nią rzucony czar Heal Other. Jest to spowodowane pewna częścią kodu, która traktuje -1 HP jako śmierć a nie 0.
Postać z negatywną wartością hit points zostanie zabita przez jakąkolwiek formę uleczenia.
Wskrzeszanie w mieście
Od czasu do czasu, kiedy postać zostanie wskrzeszona przez inna postać w podziemiach, gracze w mieście mogą zauważyć slup światła w odpowiadającym miejscu do pozycji gracza w podziemiach.
Wiadomość o duplikatach przy wejściu do gry
Jeśli wchodzący do gry gracz posiada dokładnie taki sam przedmiot, jak inny już umieszczony w mieście (a położony tam przez innego gracza), ujrzy on komunikat "A duplicate item has been detected from another player" („Duplikat został wykryty u innego gracza”).
Tryb “Player Friendly” w pojedynkach (Duelach)
Jeśli używasz broni do walki wręcz przeciwko graczowi, który określił się wobec ciebie jako „przyjazny”, nie możesz go zatrzymać ani zablokować. Nie dotyczy to ataku bronią dystansową.
Problemy z odrzutem
Kiedy postać zostanie trafiona przez potwora z odrzutem (albo inna postać z odrzutem w broni) takiego jak np. Diablo albo Charging Beast, zostanie fizycznie odrzucona ale jej light radius nie przeniesie się, dopóki postać się nie wykona jakiejś formy ruchu (poruszenie się lub atakowanie). Dlatego, czasem możesz zostać odrzucony poza swój własny light radius i wszystkie potwory znikną z twojego pola widzenia.
Odrzut w lukach nie odrzuca w 100% za każdym razem
Trafienie potwora/gracza odrzuci ich do tylu w stosunku do kierunku w który są zwróceni, tak wiec praktycznie możesz odrzucić potwora do siebie jeśli jest do ciebie odwrócony tyłem.
Poziomy trudności w grze Single Player
Jeśli zaczniesz grę w trybie multiplayer na poziomie Nightmare lub Hell a następnie wyjdziesz I zaczniesz grę w trybie Single Player to poziom trudności będzie ustawiony na taki, na jakim był w trybie multiplayer, włączając w to ilość doświadczenia od potworów, drop złota, itd.
Błędy Bossow
Potężne bossy na wyższych poziomach trudności maja przepełniony poziom doświadczenia, ponieważ gra liczy poziom doświadczenia dla nich zbyt wiele razy.
Potwory unikalne na poziomach Nightmare lub Hell są czasem o wiele słabsi niż powinni być, z kiepskim AC i To Hit%. Dzieje się to ponieważ te wartości są wpisane w bajty i one przepełniają się z bonusami z wyższych poziomów trudności.
Diablo na Nightmare i Hell doznaje tych samych problemów.
Problemy z przekraczaniem 50 poziomu
Partnerzy w grze, gdzie jakiś gracz dobije do 50 poziomu, będą nadal widzieć 49 poziom w tej grze.
Postać nie dostaje żadnych bonusów do hit points albo mana points kiedy dobija 50 poziom.
Bonusy za level w trybie Single Player [Single Player Level bonuses]
W grze single player gracz otrzymuje extra 1/64 do pełnego 64/64 hp I mp przy otrzymywaniu kolejnego poziomu.
Utrata złota przy śmierci
Jeśli niesiesz ze sobą duże ilości złota w ekwipunku, stracisz więcej niż polowe, podczas śmierci postaci. Gra nie wyrzuci wystarczającej ilości stosów złota a same kupki złota będą miały mniej juz 5000 złota każda. Najwyraźniej nie generuje to złota poprawnie, kiedy jesteś pokonany.
Uszy
Uszy tego samego gracza są traktowane jak duplikaty.
Jeśli gracz zostanie zabity przez innego gracza a jego ucho jest już gdzieś na ziemi, nowe ucho nie zostanie stworzone (powiązane z błędem powyżej).
Błąd roku 2039
Engine gry przestanie generować nowe poziomy po północy 1 stycznia 2039 roku. Każda gra rozpoczęta przed 1 stycznia roku 1970 również nie będzie generowana.
Aktualizowanie obrażeń postaci przy otrzymywaniu nowego poziomu.
Kiedy postać zdobywa kolejny poziom doświadczenia, obrażenia postaci mogą być wyświetlane niepoprawnie, dopóki status postaci się nie zmieni. Zmiana statusu obejmuje usuniecie lub zalodzenie przedmiotu lub podwyższenie wartości atrybutów.
Obrażenia od pułapek
Obrażenia zadawane przez pułapki nie zwiększą się razem z poziomem trudności. Pułapki na poziomie Nightmare lub Hell zadają dokładnie taką sama ilość obrażeń jak te na poziomie Normal, co czyni je zupełnie bez znaczenia dla postaci o wysokim poziomie.
Błędne kolo atrybutów
Jeśli atrybut postacie stanie się negatywna, co może zostać osiągnięte przez używanie kapliczek Mysterious i Tainted (jeśli inny gracz jej dotknie), przy rozpoczęciu nowej gry atrybut postaci zatoczy kolo do 255 – (minus) wartość. Jeśli magic albo vitality zostanie podwyższone w ten sposób, postać NIE dostanie hit points i many, którą można by oczekiwać. Dla przykładu, jeśli warrior będzie miał -2 magic, w następnej grze będzie miał 253 magii (co zostanie ucięte do 50 magii, jego limitu). Jednak postać nie dostanie zadanej dodatkowej many co spowoduje uszkodzenie postaci.
Utrata bonusu do bloku
Postacie w Diablo powinni mieć bonus do blocku; 30 dla wojownika, 20 dla łuczniczki i 10 dla maga. Byłoby to równe 30 więcej dexterity dla warriora jeśli chodzi o blokowanie, i podobnie dwie inne klasy. Jednak ten bonus nie zachowuje się kiedy postać zostanie zasejwowana (przez Save Game w trybie single lub Exit Game w trybie multi player). Przez co bonusy do bloku postaci na zawsze są utracone po pierwszej sesji – wielka strata dla postaci grających Ironman.
Rozmawianie w mieście
Jeśli naciśniesz F1 i otworzysz okienko z pomocą, a następnie rozpoczniesz rozmowę z kimś w miecie, naciśniecie F1 żeby wyłączyć nałożone okno pomocy spowoduje rozciągniecie się na cały ekran, menu z rozmowa. Kiedy to się stanie, nie możesz zaznaczyć nic w oknie rozmowy i należy użyć ESC aby to wyłączyć.